گوناگون

آموزش‌های مهارتی راهی برای غلبه بر مشکل اشتغال است

2360030 423به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش خصوصی‌سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کلید اشتغال پایدار گفت:  توجه به بخش خصوصی سازی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه به بنیان‌های آن و افرادی است که وارد این مقوله می‌شوند از مهمترین فعالیت ها است.

وی همچنین با توجه به این که خصوصی ساز ی در کشور تاکنون فرآیند موفقی به ویژه در صنعت و معدن و تولید نداشته افزود: خصوصی سازی علمی باید جایگزین خصوصی سازی بی مطالعه که تاکنون شاهد آن بوده ایم شود چرا که تاکنون با خصوصی‌سازی بی مطالعه تنها شاهد افزایش بیکاری در کشور بوده‌ایم.

وی در ادامه با  تأکید با این که بنیان درست برای خصوصی سازی بسیار با اهمیت است تصریح کرد: توجه به نهادهای مدنی و  اجتماعی برای گسترش خصوصی سازی بسیار مؤثر است همچنین با توجه به اهمیت موضوع پدیده خصوصی سازی در کشور امری اجتناب ناپذیر است که باید زیرساخت‌های لازم از جمله زیرساخت‌های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و…. در آن مهیا شود .

وی در ادامه با اشاره به تجربیات موفق بر این وزارت خانه و در بحث خصوصی سازی اظهار داشت: هم اکنون بزرگترین مسئله در کشورمان اشتغال است که مسئله‌ای کوتاه مدت تلقی نمی‌شود  و به عنوان مسئله ای بنیادی به حیات سیاسی و اجتماعی ما گره خورده است که با توسعه مهارتی به ویژه از طریق بخش های خصوصی قادر خواهیم بود مشکلات زیادی را در بخش اشتغال رفع کنیم.

 وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت های مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه‌ای افزود: از جمله اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی در زمینه حمایت از بخش خصوصی معافیت این مراکز از مالیات بوده است که موجب شده تا بخش خصوصی هرچه بهتر به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین تعامل منطقی مطلوبی میان بخش دولتی و خصوصی فنی حرفه وجود دارد که آن را به عنوان یکی از الگوهای خوب در بخش خصوصی سازی کشور متمایز می‌کند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: رشد و توسعه  کشور در گرو توجه به دو اصل اساسی الزام به تحقق و توسعه و پژوهش و توجه به نیروی انسانی ماهر است.که این امر در کنار باز تعریف آموزشهای فنی و حرفه‌ای و جایگزین کردن صلاحیت حرفه‌ای در کنار صلاحیت‌های علمی می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا