گوناگون

آموزش های امداد و کمک های اولیه در زنجان توسعه می یابد

به گزارش خبرنگار مهر، علی طاهری ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: شش ماهه سالجاری 12 هزار و 461 نفر دوره  آموزشی 8 ساعته امداد و کمکهای اولیه را طی کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد این آموزش ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 هزار و 899 نفر بود افزایش یافته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، تصریح کرد: این دوره های آموزشی امداد و کمکهای اولیه عمومی و همگانی است.

طاهری به نقش آموزش در کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کردو گفت: آموزش یکی از ابزارهای مقابله با حوادث آموزش است که باید توجه جدی به این  امر صورت بگیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: هفته ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی در سالجاری که از 20 مهرماه شروع و تا 25 مهرماه ادامه دارد و با شعارسال  “عزم ملی، تدابیر پیشگیرانه، افزایش امید و ایمنی در بلایای طبیعی” نامگذاری شده و برنامه هایی هم در این هفته برگزار می شود. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: پیشگیری از حوادث و بالا بردن آستانه تحمل افراد، ایجاد آمادگی برای مقابله با بلایای طبیعی و کنترل آنها، افزایش سطح اطلاع رسانی عمومی در زمینه کاهش خطر اثرات سوانح طبیعی، آشنایی شهروندان با فعالیت ها و اقدامات ستادهای مدیریت بحران و پایگاههای ویژه و چند منظوره در سطح منطقه، آموزش شهروندان به خصوص دانش  آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، آموزش خود امدادی و امدادگری به شهروندان بخشی از اهداف برنامه های این هفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا