گوناگون

آنها که دور سر رییس جمهورشان هاله نورمشاهده کردند، دیدند که این دولت در درون خود هسته انحرافی داشته است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار که عصر امروز در مرکز همایش های بین المللی رایزن برگزار شد با اشاره به آغاز ماه رجب و حدیثی از امام محمدباقر (ع) گفت: سخن و منطق و اندیشه بسیار مهم است و نباید به ظواهر توجه کرد. جامعه باید راستگو و امانتدار باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ظواهر را رعایت کنیم اما امانتدار نباشیم شاهد دروغگویی خواهیم بود گفت:  تا زمانی که آمار دروغ در جامعه مطرح شود و افراد با هم روراست نباشند نمی شود به این جامعه افتخار کرد.

وزیر کشور دولت اصلاحات  با اشاره به بحث هدفمندی یارانه  ها در ثبت نام مردم در این دوره گفت: اگر این آمار درست باشد و بیش از 60 درصد ثبت نام کنندگان درآمد خود را زیر 600 هزار تومان اعلام کرده باشند خیلی آمار تلخی است و اگر این آمار واقعیت داشته باشد و وضعیت جامعه و معیشت مردم این گونه باشد بسیار وضعیت تلخی است.

وی با تاکید بر این  که جامعه بر معیار صدق حدیث نیست، گفت: مردم می گویند مدیران خود آمار درستی ارایه نمی کنند و وقتی آمار صحیحی از ناحیه مدیران ارایه نشود شاهد نتیجه قهری خواهیم بود که مردم در پر کردن پرسشنامه های هدفمندی همه واقعیت را نگفته باشند و این همان افولی است که همه نگران آن هستیم.

موسوی لاری با بیان اینکه افراد به تنهایی نمی توانند آرمان های شان را محقق کنند تاکید کرد: باید جمع های مختلف با سلیقه های واحد دور هم جمع شوند و تشکل ها مرجعی برای آرمان ها شوند. در دنیای امروز حرکت جمعی در قالب نهادهای مدنی اعم از تشکل های سیاسی و مردم بنیاد امری ضروری است. بعید می دانم کسی مدعی شود تحزب چیز بدی است. نهادهای مدنی برای سامان دادن امور صنفی هستند.

وی با تاکید بر اینکه هم قانون اساسی و هم نظام اسلامی تنوع سلایق را پذیرفته است یادآور شد: در جامعه نمی توان فقط یک سلیقه را تحمیل کرد. در جامعه ما سلایق مختلفی وجود دارد و این سلایق باید میدان پیدا کند تا تضارب سلایق به وجود آید.

وزیر کشور دولت اصلاحات  ادامه داد: این روش که فقط یک سلیقه را بپذیریم کارآمدی خود را نشان نداده و مردم از سرکوب بیزارند. باید تنوع سلایق را بپذیریم.

وی اظهار داشت: تنوع سلایق باید بر مدار میثاق قانون اساسی و در فضای عمومی مطرح شود تا مردم درباره آن داوری کنند. باید تحزب را به فال نیک گرفت و پذیرفت که تنوع سلیقه ها و ظهور و بروز آن در قالب احزاب راه عاقلانه ای است.

موسوی لاری با بیان اینکه احزاب قدرتمندی نداشته ایم که از طریق آن بتوانیم دولتها را مجبور به پاسخگویی کنیم گفـت: عده ای که معتقد بودند با وضو به پای صندوق های رای رفته و امام زمان (عج) از دولت آنها حمایت کرده و هاله نوری را دور رئیس جمهورشان مشاهده کردند همان ها دیدند که شرایط به گونه ای پیش رفت که دوره دوم ریاست جمهوری مشخص شد این دولت در درون خود هسته انحرافی داشته است و همان هایی که معتقد بودند دولت با راز و نیاز شبانه آنها به وجود آمده بر سر این دولت زدند.

وی  ادامه داد: اکنون همان ها طلبکارانه با این دولت برخورد می کنند، اگر دولت قبل بیش از 800 میلیارد دلار درآمد نفتی داشته و 3 هزار میلیارد اختلاس کرده است اکنون مدافعان آن دولت با احتیاط بیشتری عمل کنند.

وزیر کشور سابق خاطر نشان کرد: احزاب بدون تردید باید شرایطی را فراهم کنند که جامعه از بداخلاقی ها و سوء استفاده ها جلوگیری کند و صدق حدیث و امانت نماد این جامعه باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا