گوناگون

آیین سوگواری سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در آبادان برگزار شد

81176192 5716520

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین سوگواری این امام همام شنبه شب در جای جای اماکن مذهبی از جمله مساجد، حسینیه ها و تکایا با حضور اقشار مختلف مردم این شهرستان برگزار شد.

در این آیین که تا پاسی از شب ادامه داشت ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت با نوحه سرایی و مرثیه خوانی در سوگ شهادت امام موسی کاظم (ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین مردم موحد شهرهای خرمشهر، شادگان، دارخوین، مینوشهر، چوئبده و اروندکنار در جنوب استان خوزستان در شب شهادت حضرت امام موسی کاظم (ع) با برگزاری آیین های سوگواری به عزاداری سالروز شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) پرداختند.

بیرق های سیاه بر سردر مساجد، مدارس، مراکز آموزش عالی، ادارات، حوزه های علمیه، حسینیه ها و تکایای شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، شادگان، مینوشهر، چوئبده و دارخوین نصب و این اماکن یکپارچه سیاه پوش است.

مردم شهیدپرور شهرهای جنوبی خوزستان با حضور در آیین های سوگواری، عزاداری و روضه خوانی در مظلومیت شهادت امام هفتم شیعیان (ع) اشک ماتم ریختند.

انبوه مردم متدین آبادان با جامه های سیاه، دسته های سینه زنی و زنجیر زنی را در خیابان های این شهر همراهی کردند و بار دیگر مراتب ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

مجالس روضه خوانی مردانه و زنانه در جای جای آبادان و شهرهای جنوبی خوزستان با استقبال گرم شرکت کنندگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه نوجوانان و جوانان برپا شد.

خرمشهر در جنوب خوزستان از بعداز ظهر روز شنبه نیز غرق در عزا و ماتم بود و مردم این شهر در تکایا و حسینیه ها با به راه انداختن دسته های سینه زنی و زنجیرزنی به عزاداری پرداختند.

هیات های مذهبی، حسینیه ها، تکایا و هیات امنای مساجد شهرهای جنوبی خوزستان شاهد حضور انبوهی از اقشار مختلف مردم بویژه جوانان در عزاداری حضرت امام موسی کاظم (ع) بودند.

هیات مذهبی و هیات امنای مساجد شهرهای جنوبی خوزستان با برپایی ایستگاه های صلواتی با توزیع چای، شربت و خرما از عزاداران و سوگواران پذیرایی کردند.

تعدادی از هیات های مذهبی شهرهای جنوبی خوزستان و براساس سنتی دیرینه، آیین نمادین تشییع پیکر مطهر حضرت امام موسی کاظم (ع) را برگزار کردند.

آیین سوگواری در مدرسه علمیه امام صادق (ع) و حسینیه فاطمیه (س) به مدت سه شب برگزار شد.

حضرت امام موسی (ع)ملقب به کاظم فرزند امام جعفر صادق(ع) در هفتم صفر سال 128 هجری قمری در ابواء متولد شد و بعد از شهادت امام جعفرصادق (ع) به مدت 35 سال امامت مسلمانان را به عهده داشت و 25 رجب سال 183 هجری قمری با خرمای زهرآلود توسط ˈ سندی بن شاهک ˈ در زندان مسموم و به شهادت رسید.

7279/7103

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا