گوناگون

ابتکار زیست توپ را به کاپیتان تیم ملی داد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم بدرقه تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران اعزامی به مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 برزیل که شب گذشته در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی برگزار شد دکتر معصومه ابتکار ضمن ابلاغ پیام رئیس جمهور به بازیکنان و اعضای کادر فنی، زیست توپ را به کاپیتان این تیم اهدا کرد.

طبق هماهنگی های انجام شده این توپ روز مسابقه تیم های ملی ایران و آرژانتین از سوی جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران به لیونل مسی کاپیتان تیم ملی آرژانتین اهدا خواهد شد.

زیست توپ نام توپی است که پس از درج لوگوی یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی به منظور نشان دادن حساسیت و علاقمندی ایرانیان به تنوع زیستی در دنیا توسط محمد کبریا طراحی در اردیبهشت ماه سالجاری به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با حضور نماینده‌ای از سازمان ملل، معاونین سازمان حفاظت محیط‌زیست، مدیر عامل انجمن یوزپلنگ ایرانی، مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و نماینده فدراسیون فوتبال از آن رونمایی شده بود.

گفتنی است پیش از این در جام جهانی 1998 فرانسه احمد رضا عابدزاده کاپیتان تیم ملی ایران هدیه ای را به رسم یادبود به یورگن کلینزمن ستاره تیم ملی آلمان که در جریان زلزله رودبار با ایرانیان همدردی کرده بود اهدا کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا