گوناگون

ابر و مه ؛ هوای اردبیل را دگرگون کرد

81155911 5680915

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛ ساکنان اردبیل که در چند روز گذشته به شکل کم سابقه ای در این فصل سال با هوای بطور نسبی گرم مواجه بودند با نفوذ جریان پرفشار سطح زمین از عرض های شمالی شاهد کاهش 18 درجه ای دما شدند..

وزش باد با بیشینه سرعت 28 کیلومتر در ساعت از جانب شمالشرق از شامگاه چهارشنبه در اردبیل آغاز شده و دمای هوا در ایستگاه مرکزی این شهر به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر کاهش یافته است.

اداره هواشناسی اردبیل در پیش بینی یک هفته ای خود اعلام کرده است که باتوجه به رخنه دو سامانه ناپایدار به این استان ساکنان منطقه از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد بارش هایی خواهند بود.

سامانه اول از عصر امروز وارد منطقه شده است که تا اوایل جمعه سبب افزایش تراکم ابر و مه در آسمان ؛ کاهش محسوس دمای هوا و در بعضی ساعات بارش باران خواهد شد.

همچنین سامانه دوم از اواخر وقت جمعه و اوایل شنبه پیش رو وارد استان اردبیل خواهد شد که عمده فعالیت آن در ساعات عصر و اوایل شب به شکل وقوع رگبار ؛ رعد و برق و گاهی تگرگ خواهد بود.

ورود هوای ابری و خنک که نوید بارش باران را می دهد، باعث شادمانی مردم اردبیل به خصوص روستاییان و کشاورزان که برخلاف سال های معمول در روزهای اخیر با کمبود بارش مواجه هستند شده است.

اردبیل به خاطر موقعیت طبیعی و جغرافیایی خود دارای شرایط هوایی بسیار متغیر و در فصول گرم سال در اغلب روزها از هوایی خنک و ملایم برخوردار است.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا