گوناگون

مانور هلال احمر شرق کشور در قاینات برگزار می شود

81155906 5680923

ˈمحمد رحیم شهریاریˈ روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر (18 اردیبهشت) افزود: در این مانور استانهای سه گانه خراسان حضور دارند و رویکرد اصلی آن پیشگیری، مراقبت، بهداشت و سلامت است.

وی گفت: مانور دارای دو بخش درمانی و بهداشتی است که در بخش بهداشتی مباحث روانشناسی، پرستاری و مامایی با رویکرد پیشگیری و بهداشت دنبال می شود.

شهریاری با بیان اینکه در این مانور 40 نفر از پرستاران و مسوولان قاین حضور دارند، افزود: این سه روستا به سبب بافت جمعیتی و دسترسی به مرکز استان برای اجرای مانور تیم های درمانی انتخاب شده و با حضور این تیم ها حدود دوهزار نفر از خدمات یاد شده بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر در خراسان جنوبی به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: نقشه آشیانه برای12 هکتار زمین در بیرجند طراحی شده که با احداث آن جمعیت هلال احمر کشور یک بالگرد ترابری با اعتبار 400 میلیارد ریال در اختیار استان قرار خواهد داد.

شهریاری با بیان اینکه هم اکنون 45 هزار نفر عضو جمعیت هلال احمر استان هستند که از این تعداد دو هزار نفر امدادگر فعال می باشند، افزود: در مرکز علمی کابردی جمعیت هلال احمر بیرجند نیز 400 نفر دانشجو در سه کد رشته تحصیل می کنند .

18 تا 24 اردیبهشت ماه به عنوان هفته هلال احمر و صلیب سرخ نامگذاری شده است.666/110

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا