گوناگون

اجرایی کردن سامانه ساترا بر نظام یکپارچه سرزمینی تاکید دارد

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان ازهاری ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان اظهار داشت: این سامانه تحت عنوان سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش در کردستان راه ‌اندازی شده است.

وی افزود: این سامانه برای ثبت اطلاعات حین فعالیت ارگان‌ ها است و استفاده از این اطلاعات برای رسیدن به آینده مطلوب در استان کردستان راه ‌اندازی شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بیان کرد: فراهم ساختن زمینه توسعه متوازن در استان از طریق بهره ‌برداری از این اطلاعات یکی از اهداف این سامانه در کردستان است.

ازهاری یادآور شد: تمام دستگاه‌ های اجرایی استان با مراجعه به این سامانه می ‌توانند روزانه اطلاعات را به صورت آن لاین دریافت کنند.

وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگ بین دستگاه‌ های اجرایی و به روز رسانی این سامانه از جمله اقدامات برای جمع ‌آوری اطلاعات در این سامانه است و انتظار می رود با استفاده از اطلاعات این سامانه برای توسعه استان گام ه ای ارزنده ای برداشته شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: ظرفیت‌ های کردستان در تدوین سند ملی استان لحاظ شده است.

ازهاری اظهار داشت: آمار بستر توسعه و پیشرفت در هر کشوری است و برنامه‌   ریزی در ایران سابقه زیادی دارد.

وی به اجرای برنامه پنجم توسعه و ادامه طرح ‌های این برنامه تا سال 94 اشاره کرد و افزود: توازن منطقه ‌ای از رویکرد های برنامه ششم توسعه در کشور است که در حال برنامه ‌ریزی برای اجرایی کردن طرح‌ ها هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان بیان کرد: خوشبختانه کردستان در راستای برنامه ‌های توسعه ‌ای اقدامات خوبی انجام داده است و انتظار می رود بتوانیم با برنامه ‌ریزی درست اقدامات خوبی را برای برنامه ششم توسعه در کردستان در نظر بگیریم.

ازهاری یادآور شد: به یاری خداوند متعال کار سند آمایش و توسعه استان در حال اتمام است و این سند به عنوان یک سند بالا دستی در سطح استان تبدیل می شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه ششم توسعه در سطح کشور نیز باید در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور اجرایی شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان گفت: برای پیشرفت و توسعه کردستان باید یک سند برنامه به عنوان یک سند راه داشته باشیم و سند توسعه در استان باید قابل سنجش باشد تا بتوانیم در پایان برنامه آن را بیازمائیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا