گوناگون

اجرای شبکه همگانی سلامت باعث ارائه خدمات مطلوب تر به افراد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد هادی ایمانیه  عصر دوشنبه در حاشیه مراسم افتتاح شبکه همگانی سلامت در جمع خبرنگاران گفت: همواره در استان شاهد درخشان‌ترين دوران در اعمال سياست‌های حمايتي درمانی برای بیماران هستیم که امید است با راه اندازی این شبکه،شهروندان بتوانند خدمات گسترده تری در زمینه درمان وپیشگیری از طریق مراگز درمانی دریافت کنند.

به عقیده وی همه کارشناسان دنیا بر این امر معتقدند که پیشگیری موثر تر از درمان است وبر همین اساس با راه اندازی شبکه جامع همگانی سلامت بتوانیم در این زمینه بیشتر گام بردایم.

در ادامه سرپرست مدیریت شبکه جامع وهمگانی سلامت نیز گفت: برای اجرایی شدن  این طرح بيش از 25 ميليارد تومان  دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص داده می شود.

دکتر مقیمی با بیان اینکه برای اجرای هر طرح بطور قطع یقین اعتباراتي نيز در نظر گرفته می شود، افزود: در سال 92 سرانه برنامه پزشك خانواده 2 هزار و 750 تومان بود كه از 501 نفر به بالاتر 10 درصد به آن اضافه مي‌شد، يعني به‌طور متوسط به ازاي هر نفر جمعيت 3 هزار تومان اختصاص می يافت.

وی اضافه کرد: در سال جديد با توجه به افزايش تعرفه پزشكان تخصصی وهمچنین عمومی، در بخش‌های مختلف دولتی وخصوصی بين 50 تا 100 درصد افزايش سرانه در استان‌های اجرا کننده طرح  پزشك خانواده،در نظر گرفته شده که خوشبختانه سهم استان فارس ومازندران  بسيار مطلوب‌تر از ساير استان‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا