گوناگون

اجرای مرحله سوم طرح جمع‌آوری معتادان پرخطر در شیراز

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس از اجرایی شدن فاز سوم طرح جمع‌آوری معتادان پرُخطر در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، محمدرضا ابراهیمی عصر شنبه 3 آبان در جمع خبرنگاران افزود: هدف از اجرای فاز سوم طرح جمع‌آوری معتادان پُرخطر، مقابله جدی با پدیده شوم مواد مخدر و کاهش آسیب‌های ناشی از آن در سطح جامعه است.

وی گفت: از اسفند ماه سال 1392 طرح جمع‌آوری معتادان پُرخطر برای اولین بار در ابعادی وسیع در شهر شیراز آغاز شده و نگهداری، درمان و کاهش آسیب و اشتغال معتادان به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

ابراهیمی تاکید کرد: این طرح با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری شیراز، شورای اسلامی شهر شیراز، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌ی ساماندهی آسیب‌ دیدگان اجتماعی شهرستان شیراز و جمعیت خیریه تولد دوباره فارس انجام می‌شود که پس از جمع‌آوری معتادان تزریقی و پُرخطر از سطح شهر به مراکز درمانی جهت مداوا منتقل می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با تاکید بر لزوم استمرار اجرای طرح جمع‌آوری معتادان پُرخطر در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان داشت: مرحله سوم طرح از 3 آبان ماه در شهر شیراز شروع شده و تمام معتادان حاد و پُرخطر خیابانی از سطح شهر جمع‌آوری و در مراکز درمانی پیش‌بینی شده نگهداری و درمان می‌شوند.

ابراهیمی گفت: در اولین روز اجرای فاز سوم طرح، تعداد 80 نفر معتاد حاد و پُرخطر از سطح شهر شیراز جمع‌آوری که از این تعداد 77 نفر مرد و 3 نفر زن بوده و جهت سیر مراحل درمان به 5 مرکز اقامتی میان مدت ارجاع شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا