گوناگون

احتمال تکرار توفان در تهران

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: ممکن است باز هم شاهد گردو غبار و طوفان در تهران باشیم و نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم.

به گزارش تسنیم، یوسف رشیدی، رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار محیط زیست خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: براساس پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر وزش باد امروز این وضعیت پیش آمد و به دلیل وزش باد شدید گرد و غبار در سطح شهر تهران حاکم شد.

وی ادامه داد: این گرد و غبار از مرز غربی وارد کشور نشده و آلودگی هوا را بوجود نیاورده است. در واقع اگر 4 روز این گردوغبار باقی می‌ماند و ماندگاری داشت خطرناک بود.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بان کرد: وزش باد شدید و گردوغبار و طوفان در ساعات اولیه رخ داد و خوشبختانه این امر رفع شد؛ تهران به دلیل اینکه مکان‌های مستعد در اطرافش وجود دارد، با وجود وزش باد شدید شاهد گرد و غبار شد.

رشیدی اظهار داشت: در این هفته رعد و برق و ورزش باد پیش بینی شده بود ولی در خصوص گرد و غبار هشداری داده نشده و ما شاهد وچنین وضعیتی شدیم.

وی ادامه داد: اکنون میدان دید مناسب است و هوا در شرایط سالم قرار دارد، درست است در شهرستان‌هایی مانند دماوند وزش باد و گردو غبار وجود دارد ولی این گردوغبار آلودگی هوا نبوده و عمق ندارد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییراقلیم سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: تهران به دلیل خشک و نیمه خشک بودن و زمین‌های مستعدی که در اطرافش هست دچار چنین مشکل خاصی شد و شرایط امروز ویژه بود؛ باید بگوییم که مشکل خاصی در خصوص آلودگی هوا وجود ندارد و با وجود وزش باد ناپایداری جوی طبیعی است.

رشیدی بیان کرد: ممکن است باز هم شاهد گردو غبار و طوفان در تهران باشیم و نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم.

وی ادامه داد: باید ساخت وساز و ایمن سازی صورت گیرد تا دیگر با وجود چنین پدیده ای شاهد کشته شدن افراد و حوادث نباشیم چرا که احتمال چنین اتفاقی همیشه و در هر کشوری امکان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا