گوناگون

احتمال غيبت رييس‌جمهور برزيل در افتتاحيه

 در حالي که از ساعت 15 به وقت محلي جام جهاني بيستم به ميزباني برزيل در ورزشگاه 68 هزار نفري سائوپائولو استارت مي‌خورد، اين کشور به طور کامل آماده برگزاري اين رقابت‌هاست.

ورزشگاه سائوپائولو که يکي از نگراني‌هاي فيفا براي ميزباني فيفا بود، نيز به طور کامل آماده شده است. اين آمادگي البته تا لحظات پاياني هم حاصل نشده بود و در آخرين ساعات شروع ميزباني برزيل اين استاديوم آماده برگزاري افتتاحيه جام شد. کارگران اين ورزشگاه ديشب نيز آخرين کمبودهاي اين ورزشگاه را بر طرف کردند و به نظر مي‌رسد همه چيز آماده برگزاري اين رقابت‌هاست.

خبرنگاران و عکاسان رسانه‌هاي مختلف نيز به شهر سائوپائولو آمده‌اند و ظرفيت سالن مرکز رسانه‌اي اين ورزشگاه تکميل شده است.

خبرنگاران و عکاسان ايراني نيز براي پوشش اين رويداد مهم به ورزشگاه محل برگزاري بازي‌ آمده‌اند اما به دليل محدوديت جا کارت حضور در نشست خبري و ميکسد زون را دريافت نکردند. فيفا بر اساس تقسيم‌بندي خود اين کارتها را بين رسانه‌ها تقسيم مي‌کند.

در اطراف ورزشگاه سائوپائولو هم تدابير شديد امنيتي برقرار است و نيروهاي ارتش نيز به کمک پليس برزيل آمده‌اند. کيلومترها دورتر از ورزشگاه، خيابان‌ها به طور کامل بسته شده وهواداران فوتبال تنها از بعضي خيابان‌ها به ورزشگاه دسترسي دارند.

هواداران تيم‌هاي مختلف نيز در اطراف ورزشگاه حضور دارند و با شرکت در مراسم‌هاي ويژه اسپانسرهاي فيفا شرکت مي‌کنند.

يکي از بزرگترين مشکلات برزيل براي ميزباني اين رقابت‌ها ناآشنايي مردم، راننده‌هاي تاکسي و حتي والنتيرهاي مسابقات ابا زبان انگليسي و حتي اسپانيايي است. بيشتر آنها تنها به زبان پرتغالي مسلط هستند و اين يکي از بزرگترين مشکلات در ميزباني برزيل از اين رويداد بزرگ است.

بر اساس اعلام بخش رسانه‌اي فيفا از ساعت 14 به وقت محلي درهاي ورزشگاه بر روي هواداران باز خواهد شد. خبرنگاران نيز مي‌توانند يک ساعت پيش از باز شدن درهاي استاديوم به داخل ورزشگاه بروند.

از نکات جالب اين مراسم مي‌توان به احتمال غيبت ديلما روسف رييس جمهور برزيل اشاره کرد. خبرنگار سايت لياژاي برزيل به ايسنا گفت که روسف به دليل ترس از فريادهاي اعتراضي هواداران برزيلي حاضر در ورزشگاه به محل برگزاري مراسم نخواهد آمد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا