گوناگون

ارتش و ملت عراق توانایی مقابله با گروه تروریستی داعش را دارد

2358792 964سیدباقر حسینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور نیروهای نظامی ایران در عراق گفت: در حال حاضر با توجه به فتوایی که آیت‌الله سیستانی اعلام کردند و همچنین وحدت و انسجامی که بین شیعیان و اهل تسنن عراق شکل گرفته نیازی به حضور نیروهای خارجی نیست.
  
وی ادامه داد: نیروهای مردمی به راحتی می‌توانند نیروهای مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو درآورده و از عراق بیرون کنند.
  
حسینی با بیان این مطلب که  جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه به عراق نیرو نفرستاده است تأکید کرد: اگر کشورهای منطقه و حتی جهان اسلام برای از بین بردن نیروهای تروریستی داعش و تکفیری بسیج شوند مطمئنا کاری است در راستای دفاع از حقوق بشر.
  
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: هیچ نیروی ایرانی در عراق وجود ندارد ارتش و ملت عراق توانایی مقابله با گروه تروریستی داعش را دارا است و هرچه زودتر بساط این افراد از منطقه برچیده خواهد شد.   
 
وی ادامه داد: تروریست‌های داعش تهدیدی برای منطقه و جامعه جهانی به حساب می‌آیند و حامیان آنها بدانند که آتش فتنه‌انگیزی آنها دامن خودشان را خواهد گرفت.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است ایران از لحاظ فکری و یا تجهیزات برای مقابله با گروهک‌های تروریستی کمک‌هایی را به عراق داشته باشد اما هیچ نیرویی به عراق فرستاده نشده است.   

گفتنی است به نوشته روزنامه خلیج تایمز، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شده تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران ایران در عراق حضور دارند اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر حضور نیروهای زمینی ایران و یا اعزام واحدهای گسترده نظامی از سوی ایران به این کشور دیده نمی شود.

قابل ذکر است وی گفته این حضور نیروهای ایرانی در عراق، در «شمار اندک» رخ داده است.

همچنین شایان ذکر است خلیج تایمز معتقد است مقصود کربی از این نیروها، اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.

انتهای پیام/   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا