گوناگون

ارتقا شاخص های بهره وری نیازمند عزم ملی و همگانی است

81229604 5809794

به گزارش ایرنا، حسین فیروزی روز سه شنبه در کارگاه آموزشی راهکارهای عملیاتی افزایش بهره وری در سنندج با اشاره به اینکه نیروی انسانی، سرمایه های اجتماعی و مادی و فناوری از عوامل موثر در بهره وری هستند گفت: بهره وری از سطح فردی شروع می شود و بعد از خانواده و جامعه در سطح سازمان ها به اوج می رسد.

به گفته وی بر این اساس موضوع بهره وری یک موضوع فرهنگی است و ریشه در فرد، خانواده، گروه و در نهایت در سازمان ها دارد.

وی در ادامه با اشاره به مفهوم بهره وری گفت: بهره وری در حقیقت به اثربخشی (اثرگذاری) و کارایی اشاره دارد، هر چند در تعاریف کلاسیک نیز بهره وری به ستانده بر نهاده تعریف می گردد.

وی به دستگاه های اثرگذار در ارتقا شاخص های بهره وری اشاره کرد و گفت: خانواده ها، آموزش و پرورش، صدا و سیما و متولیان حوزه فرهنگی به عنوان دستگاه های اثرگذار در ارتقا شاخص های بهره وری، باید تریوج فرهنگ بهره وری را در استان در دستور کار قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان از آموزش به عنوان یکی دیگر از زیرساخت های افزایش بهره وری نام برد و گفت: قبل از هر اقدامی در سازمان های دولتی و غیردولتی اموزش ضروری است و اقدامات موثر سازمان ها نیز باید دانش بنیان و بر اساس آموزش باشد.

فیروزی در مورد شاخص های بهره وری در استان کردستان نیز گفت: متاسفانه شاخص های بهره وری به صورت فراگیر نه تنها در استان کردستان در بلکه در کشور نیز اندازه گیری نشده است اما سازمان ملی بهره وری آماده کمک به استان کردستان در مورد اندازه گیری شاخص های بهره وری است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به ضرورت پیاده سازی برنامه سیستم مدیریت بهره وری اظهار امیدواری کرد با پیاده سازی این سیستم، شاخص های بهره وری تعریف و اندازه گیری شوند و رتبه سازمان ها را بتوانیم در این حوزه مشخص کنیم.

وی بر ضرورت بومی کردن شاخص های بهره وری تاکید کرد و گفت: نگاه به بهره وری باید بومی باشد، عوامل برانگیزنده بهره وری باید برای مردم هر کشور مفهوم و معنا داشته باشد و با مفاهیم ساختاری در جهان هم هماهنگی داشته باشد.

فیروزی افزود: در صورتی که عوامل حائز اولویت برانگیزنده بهره وری، با هویت ملی مردم سازگار باشد مردم به آن به دیده تحسین می نگرند و برای دستیابی به تعالی تلاش می کنند.

وی افزود: در دل چنین کارگاه هایی باید شاخص های بهره وری به صورت بومی تعریف شوند چون اگر مباحث فرهنگی کشور متناسب سازی نشوند، اندازه گیری شاخص های بهره وری در سازمان ها غیر ممکن خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: بررسی راهکارهای عملیاتی افزایش بهره وری در سازمان ها، افزایش دانش و اگاهی نیروی انسانی دستگاه های اجرایی، آموزش ارتقا شاخص های بهره وری و جستجوی راهکارهای رسیدن به بهره وری از جمله اهداف این کارگاه است.

به گفته وی در این کارگاه آموزشی فرمانداران، مدیران و معاونین سازمان ها و دستگاه های دولتی و اجرایی استان حضور دارند.

کارگاه آموزشی ˈراهکارهای عملیاتی افزایش بهره وریˈ با حضور دکتر رویا طباطبایی یزدی، رییس سازمان ملی بهره وری کشور و با همت مرکز آموزش و پژوهش استانداری کردستان به مدت یک روز در سنندج برگزار شد.ک/2

533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا