گوناگون

ارزش تولیدات کشاورزی و دامی بروجرد به 800 میلیارد تومان می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا امینی عصر پنجشنبه در دیدار با امام جمعه بروجرد در حسینیه اهل بیت(ع) این شهرستان افزود: با توجه به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی تلاش می کنیم در راستای چرخیدن چرخ اقتصاد کشور گامهای بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت شهرستان جمعیت فعال در بخش کشاورزی هستند ادامه داد: ارزش تولیدات کشاورزی، دامپروری و باغی شهرستان بالغ بر 800 میلیارد تومان است.

سالانه 90 هزار تن محصولات باغی در بروجرد تولید می شود

وی تصریح کرد: سالانه 14 هزار تن گوشت سفید، 10 هزار تن گوشت قرمز، هزار و 300 تن ماهی، دو هزار و 100 تن تخم مرغ، 42 هزار تن شیر و 270 تن عسل در شهرستان تولید می شود.

امینی افزود: همچنین سالانه 90 هزار تن محصولات باغی و در بخش زراعت 40 هزار تن گندم و 13 هزار تن جو تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه این میزان تولیدات شهرستان نشان دهنده چرخیدن چرخ اقتصاد این شهرستان است، اظهار داشت: با توجه به سیاستهای موجود به دنبال توسعه خدمات در بخشهای مختلف تولیدی هستیم.

8 درصد از اراضی کشاورزی بروجرد تحت پوشش روشهای آبیاری نوین قرار دارد

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه امسال توانسته ایم تولید را به میزان 40 درصد در شهرستان افزایش دهیم، افزود: همچنین در بخش مکانیزاسیون مبلغ 2 میلیارد تومان را جذب کرده و توانستیم از این طریق ضریب مکانیزاسیون شهرستان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیر خشکسالی بر تولید بخش کشاورزی بروجرد توانستیم هشت درصد اراضی شهرستان را تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار بدهیم که با اعطای تسهیلات بلاعوض به کشاورزان دوهزار هکتار از اراضی شهرستان نیز در آینده زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار خواهد گرفت.

امینی بیان داشت: امسال از سهمیه استان 6 هزار تن کود شیمیایی را جذب و در سطح شهرستان توزیع کرده ایم و نیازهای کشاورزان در بخش کود شیمیایی به طور کامل تامین شده است.

 23 هزار هکتار از اراضی بروجرد در مقابل آفت سن سمپاشی شد

وی افزود: همچنین توانستیم شش هزارتن بذر اصلاح شده را از استان جذب کنیم به طوریکه در سال گذشته در این بخش 50 درصد افزایش جذب را داشته ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد ادامه داد: امسال نیز با توجه به هجوم آفت سن به مزارع شهرهای کوهدشت، نور آباد و بروجرد توانستیم حدود 23 هزار هکتار ازاراضی شهرستان بروجرد را سمپاشی کرده و وضعیت سن را در مزارع کنترل کنیم.

وی در پایان با اشاره به برنامه ریزی جهاد کشاورزی بروجرد برای تولید محصولات سالم و ارگانیک در شهرستان یادآور شد: با توجه به معضلات موجود در این بخش از سیاستهای جدی جهاد کشاورزی کاهش مصرف سموم در محصولات کشاورزی بوده که تا کنون نیز قدمهای خوبی برداشته شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا