گوناگون

از چه سنی موبایل و تبلت در اختیار کودکان قرار دهیم؟

یک روانشناس کودک نسبت به استفاده از موبایل و تبلت برای کودکان در سنین کودکی هشدار داد.

‌”مرضیه محبوبی”، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه همدان، اظهار کرد: بازی‌های موبایل و تبلت جنبه رقابتی داشته و برنده و بازنده دارد که این نوع احساس به کودک در صورت بازنده شدن تحمیل شده و او را عصبانی می‌کند که این نوع بازی‌ها برای سن کودک مناسب نیست.

وی افزود: والدین باید برای کودکان وقت گذاشته و با آنها بازی‌های حرکتی و جذاب انجام دهند، چرا که آنها در این صورت به سوی این نوع بازی‌ها گرایش پیدا می‌کنند و به سمت بازی‌های موبایل نمی‌روند.

محبوبی تصریح کرد: تا پیش از رفتن به دوره دبستان نباید به کودکان موبایل و تبلت بدهیم چرا که آنها در سن رشد بوده و باید بازی‌های گروهی انجام دهند و مهارت کسب کنند.

وی ادامه داد: استفاده از موبایل و تبلت عواقب جسمی و روحی در این دوره به دنبال دارد که از عواقب جسمی آن شامل ضعیف شدن چشم و قوز کردن و آسیب به مهره‌ها و ستون فقرات است.

محبوبی تاکید کرد: از عواقب روحی استفاده از موبایل و تبلت در دوران کودکی می‌توان به ضعیف شدن ارتباطات گروهی و افزایش استرس و عصبانیت در کودکان اشاره کرد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: به علت رایج شدن استفاده از موبایل و تبلت در کودکان والدین باید بعد از رفتن به مدرسه به صورت مدیریت شده و در ساعتی مشخص و کوتاه تبلت و موبایل در اختیار کودکان قرار دهند.

وی گفت: بازی کردن کودکان با موبایل و تبلت موجب می‌شود انرژی کودک تخلیه نشود که عدم تخلیه انرژی نیز عواقب دیگری به دنبال دارد.

محبوبی تاکید کرد: والدینی که برای کودکان خود بیشتر وقت بگذارند در تربیت و کسب مهارت آنها موفق ترند بنابراین والدین در صورتی موفق می‌شوند از انجام بازی‌های موبایل و تبلت در کودکان جلوگیری کنند که جایگزینی مناسب پیدا کنند، در غیر این صورت کودک با بازی موبایل سرگرم می‌شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا