گوناگون

استاندارد سازی کار و کالای داخلی یکی از اضلاع مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عصر یکشنبه در نشست با مسئولان اداره کل استاندارد استان بوشهر اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یکی از گونه‌های مدیریت اقتصادی است که در مقابله با تهاجم شدید اقتصادی از ناحیه جهان سلطه نقش بسیار مهمی دارد.

وی مبارزه با تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی تحمیلی از ناحیه جهان سلطه را از مهمترین مزایای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی مبتنی بر اقتدار اقتصاد داخلی، خودکفایی در عرصه نیازمندی‌ها و ارائه محصولات اقتصادی به جهان خارج است.

افزایش رغبت مردم به مصرف کالای داخلی

وی به اهمیت و جایگاه بالای استاندارد اشاره کرد و بیان داشت: بخش بسیار مهمی از اقتصاد مقاومتی مربوط به استاندارد سازی کار و محصولات می‌شود و اگر استاندارد در محصول‌ها رعایت نشود مي‌تواند به اقتصاد مقاومتی ضربه وارد کند.

آيت‌الله صفايي بوشهري تصریح کرد: استاندارد سازی کار و کالای داخلی یکی از اضلاع مهم اقتصاد مقاومتی و عنصر پیشرفت، توسعه و اعتماد اجتماعی مردم در حوزه اقتصاد است که در همه بخش‌های مختلف تاثیرگذار است و باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به افزایش رغبت مردم به مصرف کالای داخلی، اذعان داشت: یکی از مهمترین عوامل آن، افزایش کیفیت کالای داخلی است که استاندارد نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد.

لزوم توجه به استانداردسازی آب

نماينده ولي فقيه در استان بوشهر بر لزوم توجه به استانداردسازی آب تأکید کرد و گفت: آب منطقه دشتی فلوراید بسیار بالاتر از استاندارد دارد که باعث بروز بیماری های دهان و دندان برای مردم آن منطقه شده است و باید استاندارد سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه مسائل معنوی، خانوادگی و نوع تعاملات اجتماعی نیز باید استانداردسازی شود، ادامه داد: آمار طلاق در کشور بالا است که باید زندگی‌ها در کشور استاندارد شود.

آيت‌الله صفايي بوشهري تصریح کرد: هر استان مانند یک خانواده است که شما عزیزان در استان بوشهر کار بزرگی برای این خانواده انجام می‌دهید و آن، حفظ سلامت، امنیت و استفاده مناسب از امور اقتصادی یک خانواده است.

استاندارد از عوامل مهم پیشرفت نظام در صحنه‌های ملی و فراملی است

وی با بیان اینکه هر قدر در سطح ملی، کار و کالای استاندارد تولید شود، امنیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف گسترده‌تر می‌شود، اضافه کرد: کوچکترین مسامحه در حوزه استاندارد و استاندارد سازی، بزرگ‌ترین ضربه را به این خانواده وارد می کند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه استاندارد باید با تشکیل یک اتاق فکر، مسائل مورد نظارت خود را اولویت بندی کند، افزود: اداره استاندارد یکی از عوامل مهم پیشرفت نظام در صحنه‌های ملی و فراملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا