گوناگون

استاندار:مازندران با کاهش 30درصدی بارندگی مواجه است

81182531 5727936

ˈربیع فلاح عصرجمعه در حاشیه بازدید از سدانحرافی هراز آمل به خبرنگار ایرنا افزود: اکنون با برنامه ریزی های انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای وتوزیع آب استان، توزیع آب رودخانه هراز آمل از محل سدانحرافی هراز به شکل نوبتی ومدیریت شده به شالیزارهای پایین دست در شهرهای آمل، محمودآباد، بابل وفریدونکنار توزیع می شود.

وی اضافه کرد: با تقسیم بندی انجام شده به طور میانگین درهر 7 تا 8 روز از سدانحرافی هراز آب به شالیزارهای پایین دست هدایت می شود.

استاندارمازندران تصریح کرد: با وجود کم آبی ناشی که از کاهش بارندگی امسال در مازندران، به نظر نمی رسد تا حداقل دو ماه آینده که شالیزارهای استان نیاز به آب داشته باشد، مشکل خاصی وجود داشته باشد.

فلاح اضافه کرد: البته در این میان چاه های کشاورزی وآببندانهای ونیز برخی رودخانه های کوچکتر در مسیرشالیزارهای استان وجود دارد، که تامین کننده آب موردنیاز شالیزارهای استان است.

استاندارمازندران همچنین از سدانحرافی درحال ساخت ˈجمشیدآبادˈ آمل نیز بازدید کرد.

سدانحرافی هراز در کیلومتر 5 آمل در جاده هراز واقع شده و تقسیم آب این سدانحرافی که آب رودخانه هراز به داخل آن هدایت می شود، برای تامین آب مورد نیاز شالیزارهای شهرهای گروه الف استان شامل آمل، بابل ، محمودآباد، فریدونکنار وبابلسر منتقل می شود.

رودخانه هراز یکی از پرآب ترین رودخانه های مازندران است که از رشته های کوه های البرزسرچشمه ودرنهایت آن به دریای خزرمنتهی می شود.

ساخت سدمخزنی هراز هم با گنجایش 650میلیون مترمکعب در کیلومتر24جاده هراز به منظور مهار حدود 20درصد از هدررفت سالانه این رودخانه درحال ساخت است.

استان مازندران حدود 220هزارهکتار شالیزار دارد که بخش زیادی از این اراضی تاکنون به زیرکشت برنج رفته است.

حدود 950هزارتن برنج سفید سالانه در مازندران تولید می شود که این استان را در تولید این محصول در رتبه نخست کشوری قرار داده است.ک/3

ک/7327/402

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا