گوناگون

استاندار: اتاق بازرگانی ایران در شناساندن قابلیت‌های سیستان‌وبلوچستان به کشور نقش ایفا کند

استاندار سیستان‌وبلوچستان از اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و تجارت ایران خواست استان متبوعش را به سرمایه‌گذاران و مردم ایران بشناسانند.

به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، علی اوسط هاشمی پیش از ظهر روز شنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان سیستان‌وبلوچستان از اتاق بازرگانی ایران خواست تا در شناساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان سیستان‌وبلوچستان به سرمایه‌گذاران کشور و مردم ایران نقش موثری ایفا کند.

هاشمی گفت: اتاق بازرگانی می‌تواند استان‌هایی را که فاصله بیشتری از لحاظ توسعه با استان‌های دیگر دارند بیشتر مورد توجه قرار دهد و حتی برخی از جلسات و نشست‌های خود را با میزبانی این استان‌ها از جمله سیستان‌ولوچستان برگزار و از این طریق به شناساندن قابلیت‌های کثیر استان کمک کند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با تاکید بر اهمیت بازاریابی برای عرضه تولیدات و محصولات داخلی بویژه در بخش کشاورزی اظهار کرد: در روابط بازرگانی نباید انتظار داشت که محصول تلاش کشاورزان را دولت مدیریت کند. بلکه اتاق بازرگانی می‌تواند با نقشی مسئولانه راه را برای عرضه محصولات و روانه شدن آنها به بازارهای منطقه‌ای ایفا کند.

وی افزود: ظرفیت اتاق بازرگانی و تعاملات جهانی و ارتباطات وسیع آن باید برای شناساندن محصولات داخلی بکار گرفته شود.

هاشمی با بیان اینکه مشارکت موجب اقتدار و قوت کشور می‌شود، اظهار کرد: اگر قرار است نگاه‌ها را معطوف به ارزش، نقش و حیات والای انسانی کنیم باید مردم را تکیه‌گاه ارزشمند راه و اهداف والای ارزشی، ملی و انقلابی خود قرار دهیم.

وی اهل نقد را اهل فکر خواند و گفت: هر کس که انتقاد می‌کند صاحب آگاهی و دانایی است. منتقد چراغ و شمعی برای روشنایی در تاریکی است و لازمه توسعه و پیشرفت روی آوردن و استقبال از نقد منتقدان است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان افزود: دولت با این نگاه به اتاق بازرگانی می‌اندیشد که این اتاق دیده بانی خوب و اهل کشف و مشورت دهنده باشد تا راه را برای همراهی و هم‌افزایی و مشارکت بیشتر در توسعه کشور هموار کند.

هاشمی گفت: ما می‌توانیم با توجه به وسعت جغرافیایی و تراکم کم جمعیتی استان سیستان و بلوچستان و قابلیت‌های آن صاحبان سرمایه و کارآفرینان را به این استان هدایت کرده و به توسعه استان در مسیری منطبق با قابلت انسانی و سرمایه اجتماعی کمک کنیم.

ساختمان اتاق بازرگانی سیستان‌و‌بلوچستان پیش از شهر روز شنبه با حضور هاشمی استاندارسیستان و بلوچستان، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران و جمعی از مسئولان استان افتتاح شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا