گوناگون

استاندار اصفهان: حرکت صنایع باید در مسیر استانداردسازی باشد

81221356 5795768

به گزارش ایرنا، رسول زرگرپور عصر دوشنبه در جلسه شورای استاندارد استان اصفهان اظهار کرد: در زمینه رعایت استاندارد در ساختمان ها و مصالح به کار رفته در آن باید از مجریان ذیصلاح استفاده کرد که لیست این مجریان طرح های ساختمانی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: پروانه های ساختمانی باید ممهور به مهر استاندارد ساختمان مبنی بر استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد توسط شهرداری ها و با نظارت مجریان طرح های ساختمانی باشد.

وی وظیفه کنترل این نوع استاندارد را برعهده مجریان طرح ساختمانی دانست و افزود: مجریان طرح بر ساختمان های تا سه طبقه نظارتهای دو تا سه مرتبه در هفته دارند و ساختمان های بیش از سه طبقه نیز باید دارای ناظر مقیم در کارگاه ساختمانی باشند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: طرح بهره مندی از مجریان ساختمان های گروه (د) که ساختمان های بیش از پنج هزار مترمربع است از ابتدای مرداد امسال و طرح مجریان ساختمان های گروه (ج) که بین دو تا پنج هزار مترمربع مساحت دارد از دی سال جاری اجرایی می شود.

وی گفت: استانداردسازی مصالح ساختمان نیازمند تهیه دستورالعمل کامل است که وظایف اداره کل استاندارد، اتاق اصناف، مجریان طرح و نظام مهندسی در آن لحاظ شود.

زرگرپور درباره استانداردسازی دستگاههای پخت نان نیز اظهار کرد: تسهیلات ویژه برای تهیه دستگاههای استاندارد پخت نان در اختیار نانوایان قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص پیگیری مشکلات ثبت نام و علامت تجاری توسط خانه صنعت و معدن گفت: خانه صنعت و معدن باید واحدهای زیر پوشش خود را به دریافت علامت تجاری به منظور جلوگیری از مشکلات بعدی در زمینه فعالیت ملزم کنند.

پ / 7131/607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا