گوناگون

استاندار خواستار ایجاد مدیریت استانی بانکها در تهران شد

81203722 5765189

سید حسین هاشمی روز دوشنبه در چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خواستار ایجاد این مدیریت در تهران از سوی بانک مرکزی شد.

وی اظهار کرد: تمام استان های کشور دارای مدیریت استانی بانک ها هستند که امور مربوط را انجام می دهد این درحالی است که استان تهران فاقد چنین مدیریتی است که این امر هم کار سرمایه گذار و هم کار تجار را مشکل کرده است .

هاشمی گفت: مقرر شد طی نامه ای به ریاست بانک مرکزی مشکل منعکس شود تا مدیریت واحد استانی مانند سایر استان ها در استان تهران ایجاد شود.

این پیشنهاد استاندار تهران مورد توجه اعضای شورا قرار گرفت به گونه ای که مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان تهران نیز با تایید سخنان استاندار گفت: آثار منفی نبود مدیریت استانی بر همه عرصه های اقتصادی استان تهران مشهود است.

احمد رضا لطفی نژاد افزود:سایر استان های کشور 75درصد اعتبارات طرح های خود را از سیستم بانکی دریافت کرده اند درحالی که استان تهران تنها توانسته 54 درصد اعتبارات را به دلیل نبود مدیریت استانی جذب کند.

وی با اشاره به اینکه اکنون دو هزار و 56 میلیارد تومان اعتبار طرح ها نزد سیستم بانکی است گفت: تنها دو طرح استان تهران توانسته اند 7و 9 میلیارد تومان اعتبار دریافت کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز ساختار اداری سیستم بانکی در استان تهران را جوابگوی نیاز این استان ندانست و گفت:باید یک نفر به عنوان مسوول پاسخگو تعیین شود.

یدالله صادقی افزود:سیستم بانکی باید ساختاری هماهنگ استان تهران برای این استان ایجاد کند.

چهارمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران امروز با

حضور استاندارتهران، رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، معاون برنامه ریزی استاندار تهران و دیگر اعضا در ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران برگزار شد.

تهرام564/9977/ 605

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا