گوناگون

استاندار فارس: آسیب های آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی، جبران ناپذیر است

81205517 5768330

به گزارش ایرنا، سید محمد احمدی، شامگاه سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک ملی – استانی بررسی طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفا حریق در جنگل ها و مراتع کشور در شیراز افزود: با توجه به اهمیت موضوع، تمام دستگاههای متولی موظفند در مواقع بروز بحران و حوادثی از جمله اتش سوزی، با تمام امکانات برای مقابله با آن بحران بسیج شوند و با هم افزایی نیروها و تجهیزات، از بروز خسارتهای بیشتر و گسترده تر جلوگیری کنند.

وی، استفاده از ظرفیت های نیروهای مردمی در مهار آتش سوزی عرصه های طبیعی را در کاهش خسارت ها بسیار اثرگذار دانست و ادامه داد: مردمی که در مناطق حاشیه ای عرصه های در معرض خطر آتش سوزی سکونت دارند باید نسبت به این موضوع آگاهی لازم را داشته و هشدارهای لازم را از سوی مراجع ذیصلاح دریافت کنند تا در مواقع بروز آتش سوزی بتوانند در جهت مقابله با آن وارد عمل شوند.

استاندار فارس، عرصه های منابع طبیعی را متعلق به عموم مردم دانست و اضافه کرد: ایجاد حس همکاری در مردم در زمینه مقابله با آتش سوزی در عرصه های طبیعی اهمیت فراوانی دارد.

احمدی گفت: شوراهای اسلامی نیز ظرفیت مناسبی هستند که می توان با بهره گیری از این ظرفیت، نیروهای مردمی را در این زمینه به کار گرفت و کمبود نیروی انسانی و امکانات دستگاه های مسوول را جبران کرد.

وی، شناسایی امکانات موجود و لوازم مورد نیاز مناطق مختلف استان برای مقابله با آتش سوزی عرصه های طبیعی را مهم توصیف کرد و گفت: ذخیره سازی برخی تجهیزات و امکانات ضروری در مناطق پرخطر و در معرض آسیب، برای مقابله موثر با آتش سوزی عرصه های طبیعی الزامی است.

در این جلسه، در خصوص پیش نویس طرح جامع مدیریت پیشگیری و اطفا حریق در جنگل ها و مراتع کشور نیز بحث و تبادل نظر شد.ک/2

678/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا