گوناگون

استاندار مازندران از مناطق سیل زده بهشهر بازدید کرد

81189959 5741158

به گزارش خبرنگار ایرنا ،در این بازدید که معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز حضور داشت ، ˈ ربیع فلاح ˈ از مناطق سیل زده بخصوص منطقه ˈ فراش محله ˈ که کانون اصلی وقوع سیل اخیر بود بازدید کرد.

استاندار مازندران در این بازدید بر لزوم بسیج بیشتر امکانات و نیروهای امدادی برای پاکسازی منازل و خیابان ها تاکید کرد.

فرماندار بهشهر نیز که استاندار را همراهی می کرد ، ساخته نشدن سدسرشاخه گیر را از دلایل اصلی جاری شدن سیلاب دانست و خواستار احداث هر چه سریع تر آن شد.

ˈ محمدتقی نورزاد ˈ گفت : پارسال سد رسوب گیر در منطقه فراش محله بهشهر به بهره برداری رسید اما نتوانست مانع وقوع سیل در این منطقه شود .

سیل روز 13 خرداد بهشهر که با بارش شدید تگرگ و رگبار همراه بود، خسارت های زیادی به بیش از 150 واحد مسکونی وارد کرد .

بر اساس اعلام مسوولان شهرستانی ، این سیل بیش از 170 میلیارد ریال به منازل و زیرساخت های بهشهر خسارت زد.

شهرستان بهشهر در سال های 91 و 92 نیز شاهد وقوع سیل بود .

سیل سال 91 که در آن شش شهروند بهشهری نیز کشته شدند، بیش از 600 میلیارد ریال و سیل سال 92 بیش از 200 میلیارد ریال خسارت به منازل مسکونی ، واحدهای تجاری و زیرساخت ها وارد کرده بود.

بر اساس اعلام مسوولان شهر بهشهر که در دامنه کوه واقع است ، هفت آبراه دارد که در صورت ساخته نشدن سد سرشاخه گیر هر یک از این آبراه ها می تواند هنگام بارندگی شدید سیل را روانه شهر بهشهر کند.

اداره منابع طبیعی که مسوول ساختن سد سرشاخه گیر است پس از سیل سال 91 یک سد از این نوع احداث کرد ولی مخالف ساخته شدن دومین سدی است که مسوولان اجرایی بر ساخت آن تاکید دارند.

رییس اداره منابع طبیعی در پاسخ به انتقادات فرماندار ، شهردار و دیگر مسوولان بهشهر به خاطر ساخته نشدن دومین سد سرشاخه گیر مصوب ، امروز به خبرنگار ایرنا گفت که ساخت سد دوم توجیه فنی ندارد برای این که بر خلاف تصور نمی تواند مشکل جاری شدن سیل را رفع کند.

وی بر این اعتقاد است که باید برای ایمن کردن منطقه در برابر سیل ساخت و سازهای غیرمجازی که در حریم رودخانه ˈ برزو ˈ ، رودخانه ای که از داخل شهر بهشهر عبور می کند تخریب شود.ک/3

7331/1654

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا