گوناگون

استاندار مرکزی بر حل مشکلات بخش صنعت تاکید کرد

81230358 5811057

ˈ محمد حسین مقیمی ˈ روز سه شنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی افزود: بخش تولید از اهمیت ویژه ای برخوردار است و تقویت این بخش موجب رونق اقتصادی، اشتغال و ارز آوری بیشتر برای کشور می شود.

وی اضافه کرد: بخش عمده مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه مالی و تامین منابع است که در این راستا اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدها، برخی از مشکلات را کاهش دهد .

مقیمی با یادآوری رتبه بالای صنعت استان مرکزی اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای صنعتی می تواند تحول بزرگی در حوزه اقتصاد و اشتغال در استان ایجاد کند.

در این نشست مشکل واحد تولید پوشاک شهرستان تفرش، واحد تولید فروسیلیس ساوه، مجتمع گردشگری شهرستان محلات، واحد تولید کننده آلومینیوم اراک، مزرعه پنج هزار هکتاری زرندیه و مجتمع آزمایشگاهی آب، خاک، دام، شیر و میکروبیولوژی رسیدگی شد.

مشکل تامین تسهیلات واحد تولیدی پوشاک شهرستان ساوه با 50 میلیارد ریال آورده شخصی در این نشست مطرح و مقرر شد با معرفی به بانک های خصوصی و تامین مبلغ مورد نیاز از محل صندوق توسعه ملی برطرف شود.

همچنین مقرر شد مشکل تامین برق 22 مگابایتی واحد تولیدی فروسیلیس شهرک صنعتی ساوه با تامین سرمایه 50 درصد این واحد و 50 درصد توسط شرکت شهرک های صنعتی برطرف شود.

رسیدگی به مشکل زمین پروژه گردشگری شهرستان محلات، مجوز توسعه آبیاری تحت فشار، توسعه پرورش گاوشیری و گوسفند مزرعه پنج هزار هکتاری ستاداجرایی فرمان امام(ره) شهرستان زرندیه از دیگر تصمیم های های این نشست بود و رسیدگی مشکل تامین تسهیلات واحد تولید آلومینیوم اراک نیز به ستاد دیگری در استان ارجاع شد.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور دارای سه هزار و 68 واحد صنعتی کوچک و بزرگ است و کانون اصلی صنعت این استان به ترتیب در شهرهای اراک، ساوه، شازند، دلیجان و محلات قرار دارد.ک/2

716/559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا