گوناگون

استاندار مرکزی: شورای اسلامی اراک راه را برای سرمایه گذاری هموارکند

81215607 5785963

به گزارش پایگاه اطللاع رسانی استانداری مرکزی ˈمحمد حسین مقیمیˈ روز چهارشنبه در نشستی با اعضای شورای اسلامی اراک افزود: شورای شهر از بالاترین مراجع تصمیم گیری است و از آنجا که توسعه سرمایه گذاری به حل مشکل اشتغال کمک می کند این شورا باید با برگزاری نشستهایی با سرمایه گذاران و مدیران کارخانه ها زمینه سرمایه گذاری بیشتر را فراهم کند .

مقیمی اظهار کرد: سرمایه گذار زمانی ترغیب به سرمایه گذاری در استان می شود که احساس کند مسئولان از جمله معاون امور عمرانی، شهردار ، شورای شهر و همه دستگاهها او را حمایت می کنند.

استاندار مرکزی تاکید کرد: باید بسته های سرمایه گذاری شهر اراک را آماده و آن را اعلام عمومی نمائیم تا هر کس آمادگی دارد در انجام پروژه های بزرگ با شهرداری همکاری کند.

وی بیان کرد: اختیارات شورای اسلامی شهر در اداره شهر بسیار موثر است و شورا باید تعامل بیشتری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشته باشد و با شناسایی فرصتها از امکانات به خوبی استفاده کند.

مقیمی با بیان اینکه شورای شهر باید در تمام مسائل شهر ورود پیدا کند و در تصمیم گیری ها موثر باشد و نباید فقط به مسائل شهرداری بسنده کند، افزود:

از آنجا که در بسیاری از نشستهای تصمیم گیری نماینده شورای شهر نیز حضور دارد این شورا می تواند با برقراری ارتباطی دو سویه با دستگاههای اجرایی، اقدامات مهمی را انجام دهد.

مقیمی بیان کرد: باید توجه ویژه ای به امور فرهنگی و اجتماعی صورت بگیرد که شورای شهر و شهرداری نیز در این امر سهیم هستند و باید برای رفع مشکلات این حوزه تلاش نمایند.

استاندار مرکزی با تاکید بر لزوم اعمال سیاستهای تشویقی برای مشارکت مردم گفت: باید استفاده از اوراق مشارکت را جدی بگیریم و شهرداری باید با خوش حسابی مردم را تشویق کند تا سرمایه خود را با شهرداری مشارکت دهند و با پول دولت، مردم وسرمایه گذاران کارها را به پیش ببرد.

وی ادامه داد: ساختار شهرداری اراک پاسخگوی نیازهای شهر اراک نیست و باید ارتقاء سطح خدمات با بهره گیری از روشهای نوین مدیریتی در آن اعمال شود.

استاندار مرکزی براتمام پروژه های نیمه تمام در شهر اراک تاکید کرد و گفت: اولویت ما بر اتمام پروژه های نیمه تمام است زیرا اگر به قراردادهای قبلی وفادار باشیم مردم احساس آرامش می کنند.

در این نشست اعضای شورای شهر اراک و مسوولان اجرایی نظرات خود را بیان کردند.

اراک با مصوبه شورای عالی معماری و شهر سازی ایران در سال 92 با الحاق دو منطقه کرهرود و سنجان به کلانشهر تبدیل شده و جمعیت آن در حال حاضر حدود 700 هزار نفر است.ک/1

559

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا