گوناگون

استفاده از خودرو برقی برای مقابله با آلودگی هوای تهران

81208017 5772434

به گزارش ایرنا، ˈرحمت الله حافظیˈ روز پنجشنبه در آیین ˈترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقیˈ اظهار داشت: تنفس و هوای پاک یکی از مطالبات اصلی مردم بوده و دولت ضمن ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه پاک مانند دوچرخه و موتورسیکلت زمینه استفاده از خودور برقی را نیز فراهم کند.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم توسط دولت برای تولید خودروهای برقی، افزود: قطعا خودروسازان نیز برای سرمایه گذاری در این صنعت تشویق خواهند شد.

به گفته وی، شورای اسلامی شهر تهران در برنامه پنج ساله دوم الزاماتی را به منظور استفاده از خودرو برقی به تصویب رساند.

رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران، ری و شمیرانات، گفت: شهرداری تهران ملزم شده است درسال اول برنامه لایحه ای با پیش بینی های لازم برای استفاده از خودرو برقی و سوخت پاک به شورای شهر ارائه و از آغاز سال دوم برنامه، آن را نیز به مرحله اجرا در آورد.

*** تردد موتورسیکلت های بنزینی ممنوع خواهد شد

حافظی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده و در گام اول، ورود موتورسیکلت های بنزینی به محدوده ترافیکی شهر تهران نیز ممنوع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر40 میلیارد تومان برای این منظور برآورد شده است، بیان کرد: تلاش شورای شهر در طول برنامه پنج ساله شهرداری، مقدمات جایگزینی خودروهای برقی و سوخت پاک به جای سوخت فسیلی است.

***با استفاده از خودرو برقی هوای تهران پاک خواهد شد

رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، با تاکید براینکه خودروهای الکتریکی میزان آلایندگی برابر صفر دارند، گفت: ورود خودروهای برقی این نوید را می دهد تا منابع تولید کننده آلودگی های جوی و صوتی در شهر تهران کاسته و هوای تهران به روزهای پاک خود باز گردد.

ˈعلی محمد شاعریˈ اظهار داشت: استفاده از این خودرو پاک از لحاظ اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی مقرون به صرفه است.

وی افزود: با پرداخت تنها 500 تومان هزینه شارژ این خودرو برقی می تواند 50 کیلومتر پیمایش کند.

شاعری تاکید کرد: در حالیکه خودروهای ساخت داخل به ازای 50 کیلومتر پیمایش، 5 لیتر بنزین مصرف می کنند که به احتساب نرخ آزاد پنج هزار تومان یعنی ده برابر بیش از بهای شارژ خودرو برقی هزینه دارد.

*** رویکرد شهرداری استفاده از خودرو های برقی است

رییس ستاد محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه رویکرد دولت ها در سطح جهان به سمت حمل و نقل الکتریکی است، یادآور شد: رویکرد شهرداری تهران نیز جایگزین خودروهای برقی و سوخت پاک به جای سوخت فسیلی است.

شاعری گفت: توجه به حمل و نقل الکتریکی یعنی توسعه مبتنی بر اصول و مبانی محیط زیستی است یعنی همان توسعه پایدار که شهرداری تهران آنرا در دستور کار خود قرار داده است.

وی به میزان آلایندگی خودروها با سوخت فسیلی اشاره کرد و افزود: خودرو فرسوده حدود 50 تا 60 برابر خودرو نو آلودگی ایجاد می کند.

شاعری در مورد علت الودگی هوای شهر تهران گفت: حدود 70 درصد آلودگی هوای تهران از سوخت خودروها است که 30 درصد بقیه مربوط به مصارف خانگی و صنایع آلاینده می شود.

آیین ˈترویج فرهنگ استفاده از خودروهای برقیˈ با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی، مسوولان شهرداری تهران، اصحاب رسانه مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات برگزار شد.

در این آیین از خودرو برقی ˈغدیر 110ˈ یک مخترع داخلی رو نمایی شد.

تهرام/1699/1724

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا