گوناگون

استقلال وکلا مانع تضییع حق مردم می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی امامی عصر شنبه در دیدار با هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان گفت:  ما معتقد به حفظ استقلال کانون های وکلا هستیم بدان علت که با داشتن استقلال وکلا و کانون ها، حقی از مردم تضییع نخواهد شد.

رضا سلیمانی، رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به لایحه وکالت تأکید کرد: استقلال وکلا و کانون ها باید حفظ شود و در این راستا، مجلس در جایگاه قانونگذاری نباید کوتاه بیاید، در غیر این صورت این مردم هستند که آسیب دیده و متضرر خواهند شد.

محمدتقی عرفانی، عضو هیات مدیره با اشاره به برخی برداشت های نامتعارف از مسأله استقلال کانون وکلا، یادآور شد: داشتن استقلال بدان معناست که وکیل در موضع دفاع از موکلین خود بیم نداشته باشد.

آنه محمد شاه نظری عضو هیات مدیره کانون وکلا بیان کرد: بر اساس قانون استقلال کانون های وکلا بوده که طی چند دهه اخیر از حقوق شخصیت ها و بزرگان بسیاری دفاع شده است بنابراین اگر امروز این استقلال وکیل از او گرفته شود در نهایت مردم و خود نظام متضرر خواهند شد.

علی مقسم دیگر عضو هیأت مدیره کانون با بیان اینکه «با وجود تشکیلات موازی استقلال لازم را نداریم» بیان داشت: ما معتقدیم وکیل یا باید مستقل باشد یا اصلا نباشد، چرا که وکیل بدون استقلال هرگز نخواهد توانست مدافع خوبی برای حقوق مردم باشد.

غلامرضا ریاضی بازرس اسکودا نیز بیان کرد: اگر وکیل وابسته به قوه قضاییه باشد و از خود استقلالی نداشته باشد هرگز نخواهد توانست در دفاع از مردم و حقوق آنان به درستی عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا