گوناگون

اسکوچيچ: تراکتورسازي مي‌تواند مثل بيلبائو شود

دراگان اسکوچيچ يکي از معدود مربيان خارجي شاغل در فوتبال ايران است که توانسته در اولين فصل حضورش کارنامه قابل قبولي داشته باشد. اسکوچيچ فصل پيش توانست تيم جوان ملوان را که با بودجه محدودي بسته شده بود، به مقام هفتم ليگ برتر برساند.

به گزارش فارس، اين مربي کروات اين روزها مشغول بررسي پيشنهادهايي است که براي فصل آينده به او شده است. خبر مذاکره دراگان با تيم تراکتورسازي انگيزه‌اي شد تا با وي صحبت کنيم.

مذاکره شما با تراکتورسازي تا چه حد جدي است؟

مديران تراکتورسازي تصميم گرفته‌اند در فضايي آرام و به دور از جنجال‌هاي رسانه‌اي، سرنوشت آينده تيم خود را رقم بزنند. مذاکرات مديران تراکتور با من صحت دارد. هر دو طرف شرايط و مسائل‌مان را مطرح کرديم اما هنوز مديران تراکتور تصميم نهايي خود را نگرفته‌اند.

گويا تراکتور گزينه‌هاي ديگري نيز دارد. برنامه ويژه شما براي هدايت اين تيم پرطرفدار چيست؟

همانطور که اشاره کرديد، ويژگي بزرگ تراکتورسازي طرفداران متعصب آن است. به نظر من اين بزرگترين سرمايه تراکتورسازي است و سال گذشته هيچ تيمي به اندازه تراکتور تماشاگر نداشت. من فکر مي‌کنم تراکتور بايد به تدريج الگويي مانند بيلبائو را پياده کند و در 5 سال آينده صاحب تيمي کاملاً بومي باشد که تقريباً تمام بازيکنان آن را آذري‌ها تشکيل دهند. براي رسيدن به اين هدف، نياز به يک برنامه 5 ساله است که در آن با تکيه بر آکادمي باشگاه تراکتور، خود اين باشگاه منبع توليد بازيکن شود و ديگر نيازي نباشد که نگران بازار نقل و انتقالات باشد. به نظر من مي‌توان از همين امسال 5 بازيکن آذري به ترکيب تيم اضافه کرد و در سال‌هاي آينده هم همين روند را ادامه داد.

امسال تراکتور با وجود اينکه قهرمان جام حذفي شد، ولي در ليگ موفقيت چنداني نداشت. فکر مي‌کنيد اين تيم نياز به جذب ستارگان متعدد دارد؟

تا وقتي با يک تيم تمرين نکنيد نمي‌توانيد درباره کيفيت بازيکنان آن اظهار نظر کنيد. به عنوان يک مربي شاغل در ليگ ايران، فکر مي‌کنم تراکتور از لحاظ بضاعت نيروهاي انساني در وضعيت بدي نيست. ضمن اينکه براي موفقيت نبايد الزاماً چندين ستاره گرانقيمت داشت و براي تقويت اين تيم حتي مي‌توان نگاهي دقيق به بازيکنان آينده دار ليگ دسته يک داشت.

تراکتور يک تيم پرطرفدار است و فشار روي سکوها گاهي مربيان را تحت تاثير قرار مي دهد. نگران انتقادات احتمالي تماشاگران نيستيد؟

من آدم ماجراجويي هستم و قبلاً هم آن را اثبات کرده‌ام. وقتي از تيم النصر بيرون آمدم به راحتي مي‌توانستم در باشگاه‌هاي حوزه خليج فارس، کارم را با شرايط مالي بهتر ادامه بدهم. اما وقتي پيشنهاد ملوان مطرح شد، ترجيح دادم ماجراجويي تازه‌اي داشته باشم و به فوتبالي بيايم که تماشاگران متعصبي روي سکوها دارد. انگيزه حضور من در فوتبال ايران، تماشاگران پرتعداد آن در مقايسه با ليگ‌هاي عربي است و طبيعي است که از سکوهاي داغ ورزشگاه تبريز استقبال مي‌کنم. تراکتور سال گذشته پرتماشاگرترين تيم ليگ قهرمانان آسيا بوده و به نظرم حضور روي نيمکت اين تيم، هيجان انگيز است.

حتما مي‌دانيد که توني در تبريز بسيار محبوب است. اين محبوبيت مربي سابق، براي مربي بعدي تراکتور ترسناک نيست؟

مردم بي‌جهت به کسي علاقه مند نمي‌شوند. توني مربي شناخته شده‌اي است و کارش را در تبريز خوب انجام داده. من حس مردم را به او درک مي‌کنم، زيرا حس مي‌کنم مردم انزلي احساس مشابهي به من داشتند. بنابراين توني هرجا که هست، برايش آرزوي موفقيت مي‌کنم و اميدوارم به اندازه انرژي‌اش در کنار زمين فوتبال، بدرخشد.

خيلي از تيم‌هاي ليگ برتري، مربيان خود را مشخص کرده‌اند اما براي تراکتور اين اتفاق نيافتاده و مردم نگران هستند.

به هر حال اين اتفاقات در فوتبال رخ مي‌دهد. شايد اين تاخير به اين دليل است که آن ها را بهترين گزينه را انتخاب مي‌کنند. در برخوردي که با آقاي نظمي داشتم، او را يک انسان فهميده و صاحب فکر و برنامه ديدم. در هر حال فراموش نکنيد که او هم مي‌داند چه حساسيت‌هاي زيادي روي تراکتور وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا