گوناگون

اعتماد به قشر جوان یک سرمایه است/ مسئله بد حجابی به بی حجابی تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد فؤادیان در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز دامغان در محل مصلی امام خمینی (ره) این شهر ضمن اشاره به سالروز ولادت باسعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: ما باید به جوانان کشور بها داده و اعتماد داشته باشیم و اداره جامعه را به این قشر فعال و پویا واگذار کنیم.

وی افزود: پرچم دار اصلی واگذاری اداره جامعه به جوانان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) بوده است و ما نیز باید با الگوگیری از آن حضرت این روش نیکو را ادامه دهیم.

باید به مشکلات جوانان اهمیت داد/ تفریح سالم مهمترین نیاز جوانان

امام جمعه موقت دامغان خاطر نشان ساخت: حضرت امام خمینی (ره) نیز با توکل و ایمان بر خدا و بهره گیری از توانایی های جوانان توانست انقلاب اسلامی و همچنین هشت سال دفاع مقدس را مدیریت کرده و به پیروزی برساند.

فؤادیان با بیان اینکه باید به مشکلات جوانان اهمیت داد اظهار داشت : فراهم نمودن زمینه تحصیل و کسب علم ، تأمین زندگی آبرومند همراه با کار و مسکن ، ازدواج ، و تفریح سالم از مهمترین نیازهای جوانان بوده که مسئولان باید برای حل آن همت و اقدام کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه متأسفانه امروز مسئله بد حجابی به بی حجابی تبدیل شده است، یادآور شد: این یک تهدید برای جامعه دینی و اسلامی محسوب می شود.

فؤادیان با نگرانی از کم رنگ شدن اخلاق اسلامی در جامعه گفت: انسانیت و غیرت در جامعه کمرنگ شده است و مسائل غیراخلاقی در حال ترویج است.

جهاد در راه خدا مهمترین خصوصیات امام خمینی (ره) بود

امام جمعه موقت دامغان با اشاره به بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی یک جهادگر واقعی در راه خدا به حساب می آمد که زندگی و عمر خود را در راه تأسیس حکومت اسلامی وقف کرد.

فؤادیان به 14 خرداد سال 68 اشاره داشت و تصریح کرد: حضور پرشور و بی نظیر مردم در تشیع جنازه امام خمینی (ره) نشانگر این است که محبت امام(ره) در قلب مردم نفوذ کرده است.

وی همچنین به سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری در بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم مطهر آن حضرت اشاره داشت و افزود: ایشان انقلاب بار دیگر بر ادامه راه و آرمان های امام(ره) تأکید کردند و مانیز باید با عزم ملی در راه تحقق این آرمان ها قدم برداریم.

امام جمعه موقت دامغان در خاتمه به حادثه دلخراش برخورد دو قطار مسافربری و باری در شب گذشته در ایستگاه امروان نیز اشاره داشت و از نیروهای امدادی در کمک رسانی به حادثه دیدگان تشکر کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا