گوناگون

اعلام برنامه دیدارهای یک چهارم نهایی/ ایران به مصاف اردن می‌رود

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین و آخرین روز از مرحله گروهی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز سه شنبه در ووهان چین برگزار شد. ر چارچوب این روز از مسابقات و پس از دو دیدار گروه A که به ترتیب با برتری ایران و ژاپن همراه بود، دو دیدار از گروه B برگزار شد که طی آن تیم های فیلیپین و چین‌تایپه موفق به شکست حریفان خود شدند.

با برگزاری این چهار دیدار جایگاه تیم‌ها در دو گروه A و B مسابقات بسکتبال کاپ آسیا نهایی شد. بدین ترتیب که دو تیم چین و فیلیپین صدر جدول این دو گروه را از آن خود نگه داشتند. در گروه B جایگاه سایر تیم‌ها مانند صدر جدول بدون تغییر ماند. البته در گروه A نیز تیم ایران در جایگاه دوم باقی ماند اما  تیم‌های هند و ژاپن هم که پیش از دیدارهای امروز در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار داشتند در این دو جایگاه جابه‌جا شدند.

نتایج دیدارهای روز پایانی مرحله گروهی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا و جدول رده‌بندی نهایی تیمپ‌ها در این مرحله به این شرح است:

گروه A
* ایران 62 – هند  49
* اندونزی 59 – ژاپن 96

گروه B
* اردن 70 – فیلیپین 71
* سنگاپور 63 – چین تایپه 86

گروه A:
1- چین (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)
2- ایران (4 بازی، 3 برد، یک باخت، 7 امتیاز)
3- ژاپن (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
4- هند (4 بازی، 2 برد، 2 باخت، 6 امتیاز)
5- اندونزی (4 بازی، بدون برد، 4 باخت، 4 امتیاز)

گروه B
1- فیلیپین (3 بازی، 3 برد، بدون باخت، 6 امتیاز)
2- چین‌تایپه (3 بازی، 2 برد، یک باخت، 5 امتیاز)
3- اردن (3 بازی، یک برد، 2 باخت، 4 امتیاز)
4- سنگاپور (3 بازی، بدون برد، 3 باخت، 3 امتیاز)

به گزارش مهر، دیدارهای روز پایانی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در حالی برگزار شد که پیش از این صعود ایران و 6 تیم چین و هند (گروه A) و فیلیپین، اردن، چین‌تایپه و سنگاپور (گروه B) به مرحله یک چهارم نهایی مشخص شده بود. با برگزاری دیدارهای امروز اما ژاپن نیز به این مرحله از رقابت‌ها صعود کرد و اینگونه فهرست هشت تیم حاضر در این مرحله کامل شد.

همچنین با نهایی شدن رده‌بندی تیم‌ها در دو گروه A و B چگونگی برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد. در این مرحله از مسابقات تیم‌های اول تا چهارم گروه A به ترتیب به مصاف تیم‌های چهارم تا اول گروه B می‌روند. بر این اساس تیم ملی ایران به عنوان تیم دوم گروه A با اردن، تیم سوم گروه B دیدار خواهد کرد.

دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا روز پنجشنبه برگزار می‌شود. برنامه دیدارهای این مرحله به این شرح است: (ساعت دیدار ایران به وقت ایران است)

پنجشنبه 26 تیرماه

مرحله یک چهارم نهایی

* چین تایپه – ژاپن
* ایران – اردن (ساعت 11:15)
* فیلیپین – هند
* چین – سنگاپور

در پایان دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی برنده دیدار دو تیم فیلیپین با هند و ایران با اردن در نیمه نهایی به مصاف هم می‌روند و تیم‌های برنده دیدار چین با سنگاپور و چین‌تایپه با ژاپن نیز رو در روی هم قرار می‌‎گیرند. تیم بازنده این چهار دیدار نیز برگزار کننده دیدارهای تعیین کننده رده‌بندی تیم‌های پنجم تا هشتم خواهند بود. دیدارهای این دو مرحله روز جمعه برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال ایران در حالی روز پنجشنبه در ووهان چین به مصاف اردن می‌رود که در مسابقات جام ملت‌های 2011 آسیا در همین شهر و برابر همین تیم شکست خورد و از راهیابی به مرحله نیمه نهایی مسابقات و مراحل بالاتر برای کسب سهمیه المپیک لندن بازماند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا