گوناگون

افزایش تخصیص آب ازسدها اولویت نخست در توسعه کهگیلویه وبویراحمد است

81150484 5671193

به گزارش خبرنگارایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در کمیسیون آب و کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: هم اکنون میزان آبهای سطحی و روان آبهای این استان بیش از هشت و نیم میلیارد مترمکعب است.

وی بیان کرد: این در حالی است که میزان تخصیص آب از این میزان آبهای سطحی برای مصارف کشاورزی، شرب و یا صنعت به حدود کمتر از 20درصد است.

خادمی تصریح کرد: میزان تخصیص آب از سدهای موجود در این استان نیز وضعیت مطلوبی ندارد و حق استان در این راستا تضییع شده است.

وی با اشاره به میزان 50درصدی آب از سد کوثر برای تامین آب مورد نیاز بخش وسیعی از دشتها و اراضی کشاورزی وآب شرب گچساران و دهدشت غربی گفت: دستگاه های مربوطه باید در این راستا رایزنی و پیگیری های لازم را با مقامات وزارت نیرو انجام دهند.

خادمی برخی از طرح های راکد مانده بخش کشاورزی استان کهگیلویه وبویراحمد در مدت 10 تا 15 سال گذشته را یادآور شد و افزود: ضروری است وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین اعتبارات و وزارت نیرو برای صدور مجوز پروانه سازمان جهاد کشاورزی استان را در این راستا یاری دهند.

وی از شرکت آب و منطقه ای استان خواست تا با همکاری معاونت برنامه ریزی استانداری در اسرع وقت جلسه ای را با برخی مقامات وزارت نیرو در تهران برای میزان تخصیص آب از سدها و رودخانه های پرآب و بیان خواسته ها و مطالبات بحق این استان تشکیل دهد.

671/7530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا