گوناگون

افزایش میزان مصرف موادمخدر در بین اقشار تحصیل‌کرده

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت: رویکرد دولت یازدهم در امر مبارزه با مواد مخدر اجتماع محور کردن مبارزه با مواد مخدر و در همین رابطه معتقد به آگاهی‌رسانی و شفاف سازی عمومی در خصوص معضلات مصرف مواد مخدر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه اصفهان، محمدرضا انصاری‌پور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا با اشاره به سخنان استاندار اصفهان در جلسه دبیران شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر و برخورد با عوامل توزیع آن از مطالبات جدی مقام معظم رهبری بوده و این موضوع در تمامی سخنان ایشان در این خصوص مورد تاکید قرار گرفته است.

وی مردم را سردمداران مبارزه با مواد مخدر دانست و تصریح کرد: پیشگیری مبتنی بر آگاه سازی مردم گام موثری در راستای اجرای طرح اجتماع محور کردن مبارزه با مواد مخدر است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا اضافه کرد: تبدیل مواد مخدر سنتی به صنعتی،کاهش سن اعتیاد تا سن 17 سال، افزایش میزان مصرف مواد مخدر در بین زنان و افزایش شمار معتادان در بین افراد تحصیل‌کرده از مهم‌ترین معضلات مصرف مواد مخدر در کشور هستند.

انصاری‌پور هم‌چنین توسعه میزان مصرف قلیان را از دیگر معضلات جامعه برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه قبح مصرف قلیان در جامعه ریخته شده و این به معنای زنگ خطری برای افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر است.

وی اشتغالزایی و فرهنگسازی را مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با مواد مخدر برشمرد و تصریح کرد: بیکاری و عدم آگاهی در خصوص معضلات و تبعات مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی چالش عمده کشور در این زمینه است.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از روسای ادارات بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان شهرستان و نیز فرماندهی نیروی انتظامی شهرضا به دلیل همکاری مناسب و اجرای مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرضا تجلیل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا