گوناگون

افزایش نرخ کرایه های ناوگان مسافری درون شهری بندرعباس مصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیرشورای هماهنگی ترافیک و مدیرحمل و نقل و ترافیک استانداری هرمزگان عصر سه شنبه در این نشست گفت: باموافقت اعضای این شورا نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس (خط واحد) ناوگان مسافرکشی درون شهری در بندرعباس افزایش یافت.

رسول دهقانی اظهارکرد: در نتیجه این مصوبه نرخ کرایه تاکسی ها از 930 ریال به هزار و 350 ریال و اتوبوس های خط واحد نیز از دو هزار ریال به سه هزار ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نرخ های جدید بر اساس جابجایی مسافر در یک کیلومتر محاسبه و دریافت می شود ابراز داشت: تاکسی های درون شهری موظف هستند که نرخ نامه را در معرض دید مسافران(شیشه جلو) نصب کنند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک و مدیر حمل و نقل و ترافیک استانداری هرمزگان خاطرنشان ساخت: نرخ های مصوب ستاد ساماندهی حمل و نقل و سوخت برای اجرا به زودی به شهرداری بندرعباس و دیگر دستگاههای مسئول دراین شهرستان ابلاغ می شود.

دهقان نظارت بر اجرای دقیق این مصوبه را وظیفه اتوبوسرانی و تاکسیرانی دانست و از آنها خواست برای رفاه حال مسافران با هرگونه تخلفی از سوی رانندگان برخورد کنند.

لزوم نظارت بیشتر برای جلوگیری از افزایش خودسرانه نرخ کرایه های حمل و نقل

همچنین در این نشست استاندار هرمزگان گفت: افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل باید از مجاری قانونی پیگیری شود و جلوگیری از هر گونه افزایش خود سرانه باید با نظارت بیشتر شهرداری و تاکسیرانی در دستور کار دائمی باشد.

جاسم جادری اظهار داشت: اخیرا در برخی موارد افزایش خودسرانه کرایه های تاکسی مشاهده شده که باید با نظارت بیشتر دستگاه های مربوطه از این کار جلوگیری شود و افزایش نرخ تنها از طریق مجاری قانونی پیگیری شود.

وی همچنین بر ساماندهی آژانس ها و مسافربرهای شخصی تاکید کرد و افزود: کارگروهی در زیر مجموعه شورای حمل و نقل با عضویت دستگاه های مسئول تشکیل شود و پیشنهادات کارشناسی این کارگروه جهت ساماندهی بهتر این صنف در شورا مطرح تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی گفت: جمع آوری و ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده نیز یکی از موارد مهم در رابطه با وظایف شورای حمل و نقل است که می تواند در کاهش قاچاق سوخت نیز بسیار موثر باشد.

استاندار هرمزگان خاطر نشان کرد: تشکیل کارگروه در رابطه با خودروهای فرسوده امری ضروری است که باید هر چه زودتر انجام شود.

وی یادآور شد: یکی از معضلاتی که در رابطه با اعطای کارت سوخت به خودروهای فرسوده وجود دارد نظارت بر نحوه کار و عملکرد مراکز معاینه فنی است تا این خودروها به هر طریقی نتوانند موفق به اخذ معاینه فنی شده و سپس سوخت دریافت کنند.

 دکتر جادری در ادامه بر افزایش تعداد جایگاه های “سی ان جی” در استان تاکید کرد و ابراز داشت: امتیاز هشت جایگاه برای استان اخذ شده که چهار جایگاه در بندرعباس و مابقی در چهار شهرستان احداث می شود.

وی تصریح کرد: اقدامات اولیه نظیر واگذاری زمین و زیرسازی باید هر چه زودتر برای احداث این جایگاه ها صورت گیرد و در این رابطه معاون امور عمرانی استانداری هماهنگی لازم را بین دستگاه های مسئول انجام خواهد داد تا این مهم تسریع یابد چرا که همه استان ها به دنبال گرفتن این امتیاز هستند و در صورت تاخیر در انجام کار امتیاز به استان دیگری منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا