گوناگون

افزایش 14 درصدی تماس با پلیس 110 شهرستان گنبدکاووس در سال 93

به گزارش خبرنگار مهر، سروان ابوالفضل تیموری، عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 12 درصد تماس‌ها غیرقابل پیگیری بود تماس‌های راهنمایی و ارشاد با این مرکز فوریت نیز 151 درصد رشد داشته که اگر مقایسه ای نسبت به سال گذشته در مدت مشابه داشته باشیم 32 درصد افزایش تماس داشتیم.

وی گفت: در اجرای طرح تشدید فعالیت های انتظامی نقاط آلوده شهر و سارقین و مخلفین دستگیر شدند که طی این عملیات 25 نفر از افراد معتاد و سارق در اطراف پل گرم دستگیر و وسایل سرقت آنها ضبط گردید، همچنین 200 نفر از افراد معتاد تزریقی نیز به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ محمد علی عسگری فرماندهی نیروی انتظامی هم در ادامه افزود : طی امار گرفته شده فروردین امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش سرقت و در ایام نوروز میزان کل سرقت ها 19 درصد کاهش و  در منزل 48 درصد کاهش نسبت به فروردین سال گذشته داشتیم.

وی بیانکرد: 58 درصد کاهش سرقت اتومبیل هم داشتیم که کارایی خوب پلیس را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: طی گزارش‌های واصله در خصوص سرقت مسلحانه تراکتور از سازمان جهاد، نیروهای انتظامی وارد عمل شدند و در مدت یک سال و اندی از مدت گذشته چندین مظنون دستگیر شدند که در این بین به دو برادر  اهل چابهار و ساکن مشهد و دانشجو دانشگاه ازاد اسلامی مشکوک و طی بررسی‌های ریز بینانه و اقدامات بسیار ، لب به اعتراف گشودند و صحنه سرقت شاکی را با همدستی سایر دوستانشان دقیقا تشریح و سرقت با اسلحه شکاری را عنوان کردند.

عسگری ادامه داد: مراتب شدیدا تحت رسیدگی و پی‌گیری است و مامورین درصدد کشف اموال و دستگیری همدستان و سایر سرقت‌های مشابه در استان و شهرستان هستند که به محض حصول نتیجه مراتب اعلام خواهد شد.

فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان گنبد کاووس گفت: 5 سارق که مربوط به باندی بودند به 55 فقره سرقت موتورسیکلت اعتراف کردند، همچنین 25 واحد صنفی به علت عدم رعایت شئونات اسلامی و فقدان جودانه کسب پلمپ شدند.

وی گفت: این طرح در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و به دلیل نارضایتی مردم از این واحد صنفی بوده است.

وی بیان کرد: همچنین تصادفات منجر به فوتی امسال فروردین ماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تقریبا به صفر رسیده است.

سرهنگ عسگری افزود: همچنین تعداد تصادفات فروردین نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 19 درصد کاهش یافته است، 4 متهم تحت تعقیب مراجع قضایی دستگیر و 400 موتورسیکلت در ماه گذشته به علت عدم رعایت کلاه ایمنی و فقدان گواهینامه توقیف شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا