گوناگون

المپیاد ورزشی مدارس همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و همزمان با سراسر كشور المپياد ورزشي درون مدرسه اي با حضور مسئولان آموزش و پرورش و اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد.

این المپیاد ورزشی با هدف ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، افزایش مشارکت دانش آموزان و سایر اولیای مدرسه در فعالیت های ورزشی، ترویج سیاست مدرسه محوری، توسعه و ارتقای آمادگی جسمانی و مهارتی و ارتقای سطح سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در سطح کلیه مدارس کشور از جمله استان برگزار شد.

در این المپیاد رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتسال، دژبال، والیبال، کاراته، طناب کشی، هندبال، بسکتبال، جوزان، طناب زنی، شطرنج، شنا، کبدی، تنیس روی میز، بدمینتون، دو میدانی و آمادگی جسمانی حضور دارند.

ارتقاء زیر ساخت های ورزشی در مدارس اولویت اجرای این طرح است

معاون آموزش متوسطه ناحیه یک سنندج در مراسم افتتاحيه اين المپياد در مدرسه شهيد نامدار مرادي اين شهر گفت: یکی از مهم ترین اهداف اجرای المپیاد ورزشی در مدارس ارتقاء زیر ساخت های ورزشی در بین مدارس و به ویژه جوانان است.

نصرالله عزیزی اظهار داشت: بحث روحیه سخت کوشی، ایجاد فرصت های مشارکتی، توسعه ورزش در مدارس و بستر سازی برای سلامت روحی و جسمی جامعه به ویژه در بین جوانان از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: این المپیاد متناسب با امکانات و ویژگی های که دارد بر مبنای ورزش بومی و محلی در مدارس و در بین جوانان برگزار می شود و از درون کلاس ها به بین کلاس ها و در آینده به برگزاری مسابقات مدارس منتهی می شود.

 معاون آموزش متوسطه ناحیه یک سنندج بیان کرد: در این المپیاد استعدادهای برتر شناسایی می شوند و به مسابقات استانی و کشوری و در آینده به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

عزیزی یادآور شد: تهذیب، ورزش و تحصیل با توجه به منویات رهبری باید در بین جوانان و نوجوانان ترویج داده شود و از این رو یکی از رسالت های آموزش و پرورش تحقق این منویات است.

وی ادامه داد: همچنین باید در سطح مدارس شادی و نشاط ترویج داده شود تا جوانان این مرزو بوم با روحیه ای شاد و تنی سالم در راه آبادانی کشور گام نهند.

مدير كل آموزش و پرورش استان كردستان و شماري از مديران حوزه ورزش و جوانان اين استان نيز حضور داشتند و برنامه هاي مختلف فرهنگي و ورزشي توسط دانش آموزان نيز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا