گوناگون

امام(ره) تحولی بنیادین در حوزه زنان ایجاد کردند

81188112 5737581

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «فریده مصباحی» روز سه شنبه در همایش «امام خمینی(ره)، احیاگر هویت زن مسلمان» با بیان اینکه ایفای نقش همسری و مادری زن در خانواده اصالت دادن به این نهاد مقدس است، افزود: نقش زن محبت ورزی به همسر و فراهم آوردن جایگاه امن و آماده برای تربیت فرزندان است.

وی خانواده را یکی از حیاتی ترین نهادها توصیف کرد و گفت: بدون حضور فعال آن و تحقق نیافتن خانواده مطلوب، توسعه در جامعه اسلامی امکانپذیر نیست.

مدیر اطلاع رسانی و آرشیو موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز یکی از تهدیدات جهان اسلام، تخریب فرهنگ اسلامی است، ادامه داد: با ایجاد یک تحول معنوی در صدر اسلام، یک نهضت علمی و فرهنگی بوجود آمد.

وی با بیان اینکه از منظر امام خمینی(ره)، فرهنگ، هویت و موجودیت هر کشور را تشکیل می دهد، گفت: توسعه فرهنگی، شرط اصلی و زیر بنای ابعاد دیگر توسعه است.

مصباحی ادامه داد: فرهنگ مورد نظر امام(ره)، فرهنگ اسلامی است که وظیفه این فرهنگ نیز انسان سازی است، همچنانکه ماموریت انبیا(ع) نیز آدم سازی بوده است.

وی گفت: امام خمینی(ره)، اقتدا به دخت نبی اکرم(ص) را که آراسته به همه ویژگی های انسان کامل است، شایسته زن مسلمان می دانستند و معتقد بودند اگر زنان از این بانوی بزرگوار که همه جلوه های انسانی را داراست، تبعیت کنند، رشد و تعالی فردی و موقعیت آنها در خانواده و جامعه همواره رو به توسعه می گذارد.

مدیر اطلاع رسانی و آرشیو موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: برنامه های اسلام درباره خانواده مانند انتخاب همسر شایسته، شرایط ازدواج و چگونگی فرزند آوری دلایلی بر اهمیت خانواده است.

وی تهذیب نفس و تربیت موجودی الهی را از اهداف انبیا(ع) عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) صلاح و فساد جامعه را در گرو صلاح و فساد زنان می دانستند، زیرا این سرمایه های انسانی در هر جامعه، محور اصلی توسعه آن هستند و با تربیت صحیح یا اشتباه آنها، انسان های صالح یا ناصالح تربیت می شوند که نقش بسزایی در سعادت و شقاوت جامعه دارند.

مصباحی زنان را نیمی از افراد جامعه دانست که در حوزه های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و دفاعی نقش ایفا می کنند.

وی اندیشه های امام(ره) را برگرفته از تعالیم اسلام دانست و گفت: امام(ره) با ایحاد تحولی بنیادین در حوزه زنان و دگرگونی در نگرش به شخصیت زن، به تاثیرگذاری زن مسلمان در تقابل با هجوم فرهنگی پرداختند.

به گفته مصباحی، امام(ره) در تحلیل فرصت ها و تهدیدها، از نقش زنان به عنوان فرصت مناسب برای مقابله با پدیده شوم تهاجم فرهنگی یاد می کردند.

اجتمام ** 1880 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا