گوناگون

امام جمعه اصفهان: ورود به حوزه علمیه مقدمه تبلیغ دین است

81216833 5788076

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز پنجشنبه در مجمع مبلغان ماه رمضان با اشاره به پیشینه حوزه علمیه اصفهان، افزود: تفقه در دین یک دستور قرآنی است ولی این تفقه به نص قرآن مقدمه انذار مردم است.

وی ادامه داد: در حوزه های علمیه طلاب یاد می گیرند تا در برنامه های تبلیغی خود یاد دهند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: ایشان برای کسانی که امر اهل بیت (ع) را احیا کند طلب رحمت کرده اند و راه احیای این امر را فراگرفتن علوم اهل بیت (ع) و آموختن آن به دیگران دانسته اند.

وی تاکید کرد: در احادیث اسلامی وارده شده است که بیان زیبایی های کلام اهل بیت (ع) خود عامل جذب افراد است و از همین رو مبلغان دینی باید از این فرصت بهره جویند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات روایات اسلامی بر احاطه علمی به ابعاد مختلف دین برای تبلیغات، افزود: چه بسا افراد به واسطه نا آگاه بودن به برخی جوانب دینی در برنامه های خود خطاهایی خواهند داشت.

وی مراعات با مردم را از ضروریات برنامه های تبلیغی برشمرد و اظهار کرد: رسول خدا (ص) می فرمودند من همانطور که مامور به ابلاغ رسالت الهی شده ام، مامور به مدارا با مردم شده ام.

امام جمعه اصفهان بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای را از دیگر لوازم تبلیغ در دنیای جدید برشمرد و گفت: با بهره گیری از این ظرفیت باید زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشیم.

وی با اشاره به برخی احادیث ظهور تصریح کرد: امام زمان (عج) زمانی ظهور خواهند کرد که همه مردم جهان حتی زنان چادر نشین با اسلام آشنا شده باشند.

وی رشد ظرفیت های عقلانی جامعه را از دیگر لوازم و شرایط ظهور برشمرد و افزود: با نشر معارف اسلامی باید زمینه رشد عقلانی و فطری بشر را فراهم ساخت.

/7134/پ/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا