گوناگون

امام جمعه شیراز: تنها اسلام قادر به رفع عطش مردم جهان به عدالت است

امام جمعه شیراز گفت: امروز مردم جهان تشنه عدالت هستند و این تشنگی آنان را به آب زلال اسلام فرا می‌خواند و آب زلال اسلام مردم تشنه را سیراب می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه 11 مهر شیراز، گفت: در نظم جهانی اسلام جایگاه مهمی دارد و ما باید برای این موضوع آماده شویم. نباید جزئی‌نگر باشیم و مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل اصلی مقدم دانیم و باید به مسائل کلیدی منطقه، جهان و کشور توجه داشته باشیم.

آیت‌الله ایمانی با اشاره به وضعیت سازمان ملل، نطق نخست وزیر انگلیس و سخنرانی نتانیاهو و موضع‌گیری کشورهای نظام سلطه، گفت: به نام مقابله با تروریست دارند زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را نابود می‌کنند. همه اینها این معنا را بازگو می‌کند که نظم کنونی جهان و آنچه پس از جنگ جهانی اول و دوم شکل گرفته در حال فروپاشی است و پایه‌های فکری نظام سلطه شکسته شده و از بین رفته و در منتهای ضعف قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: مردم امروز سه نکته اساسی را دنبال می‌کنند؛ اول مقاومت راه نجات است. در فلسطین، لبنان، ایران، سوریه و سایر نقاط دنیای اسلام و غیر اسلام این نکته را دیده‌اند. دوم مردم جهان امروز با پدیده‌ای جدید به نام بیداری اسلامی روبرو هستند. نظام سلطه یک بار بیداری اسلامی را مصادره کرد و انقلاب مردم لیبی و مصر و یمن را به هم زد اما این بیداری نابود نشده و در حال توسعه است. در کشور یمن این بیداری این بار بهتر از بار قبل نتیجه داد و البته باز هم باید مواظب باشند که استکبار سر آنها کلاه نگذارد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه آمار کسانی‌که به اسلام گرایش پیدا می‌کنند برای دنیای استکبار تکان‌دهنده است، در خصوص نکته سومی که مردم جهان دنبال می‌کنند، گفت: امروز مردم جهان این بی‌عدالتی‌ها را می بینند. سران کفر سر به زیر برف فرو برده‌اند اما مردم می‌فهمند. آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی از کشورهای مرتجع منطقه سلاح و پول و امکانات دادند و گروه‌های تروریستی را تقویت کردند اما امروز آمریکا می‌گوید می‌خواهم با داعش مبارزه کنم!

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با اشاره به اینکه در آغاز فصل زراعی قرار گرفته‌ایم و خشکسالی همچنان مسئله اصلی و جدی استان فارس و بیشتر نقاط کشور است، گفت: این خشکسالی به خاطر دست‌کاری‌های بشر در طبیعت دامن بشر را گرفته است. در جایی خشکسالی است و در جایی دگر سیلاب خسارات به بار می‌آورد. خشکسالی امری جدی است و ضرر این موضوع در میان مدت و بلند مدت بیشتر آشکار می‌شود.

وی با یادآوری اینکه پیش‌بینی امسال برای استان فارس وضعیت مطلوبی نیست و زنگ خطر به صدا در آمده است، خطاب به کشاورزان و مسئولان جهادکشاورزی تصریح کرد: بیایید با هم تلاش کنیم نوع کِشتی انتخاب شود که با کمترین آب به ثمر برسد. بذری انتخاب شود که نیازی به آب زیاد نداشته باشد، آبیاری تحت فشار را گسترش دهید و از آبیاری غرقابی پرهیز کنید. سدها آب ندارند و چاه‌ها بسیار کم آب شده است. سازمان آب به چاه‌های غیر مجاز مخصوصا در دشت‌های ممنوعه توجه لازم را داشته باشد.

آیت‌الله ایمانی تاکید کرد: مشکل آب اساسی است و دقت کنیم و نگذاریم با اسراف مشکلات افزون شود، امروز 92 تا 95 درصد آب مصرفی استان فارس در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و صرفه‌جویی در کشاورزی بسیار مهم است.

او گفت: در حال حاضر علم و دانش این امکان را مهیا کرده و همت و برنامه‌ریزی و همراهی همه مسئولین برای نتیجه بخش بودن کار لازم و ضروری است.

آیت‌الله ایمانی همچنین در بخش دیگر از نماز امروز به مناسبت‌های هفته پیش‌رو اشاره و با بیان اینکه 13 مهر روز نیروی انتظامی است؛ جایگاه نیروی انتظامی در نظام جمهوری اسلامی را والا خواند و گفت: روز 14 مهر نیز روز دامپزشکی است. مجموعه‌ای که برای تامین غذای حلال مردم تلاش و بدون تظاهر، کارشان را دنبال می‌کنند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز عرفه، گفت: نهم ذی الحجه روز عرفه و نیایش و دعا به درگاه الهی است. بعدازظهر عرفه برای کسانی که در سرزمین عرفات هستند حکم شب قدر در ماه مبارک رمضان را دارد. همان طور که مغفرت در شب قدر قطعی است، در روز عرفه پذیرش دعا و مغفرت برای ساکنین سرزمین عرفه قطعیت دارد.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه همه ادعیه‌ای که از معصومین صادر شده است، گفت: به قول امام راحل؛ دعا قرآنی است که به‌ وسیله دعا کننده بالا می‌رود. دعا روح امید و اعتماد به نفس را در انسان زنده و انسان را در مشکلات امیدوار می‌کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: فردا روز عرفه است، برای دیگران دعا کنیم و کار را تعطیل کنیم و به دعا اشتغال بورزیم و بدانیم دعای فردا با دعای ایام دگر تفاوت فراوان دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا