گوناگون

امام جمعه تبریز: دنیا اعتمادی به اتحاد غرب با آمریکا برای مقابله با داعش ندارد

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم جمهوری اسلامی ایران جنایات روباه پیر دولت انگلستان را هرگز فراموش نخواهد کرد، تاکید کرد: ملت ایران اجازه گشوده شدن سفارت انگلیس در کشور را نمی دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام محمد باقر(ع) و مسلم ابن عقیل نماینده بزرگوار امام حسین(ع) در کوفه، اظهار کرد: فردا روز عرفه، روز دعا و نیایش است و از معصومان نقل شده است که دعا در این روز افضل است و اگر روزه اختلالی در دعا و نیایش ایجاد کند بهتر است که فرد روزه نگیرد و این روز را فقط به دعا و نیایش اختصاص دهد.

وی افزود: دعاهای وارده در این روز اسباب تقویت روحی و چراغ نورافکن دل‌هاست و به خصوص دعای مخصوص امام حسین(ع) که در صحرای عرفات قرائت کرده‌اند عالیه المضامین است که نباید از قرائت این دعا در روز عرفه غفلت شود.

وی با تبریک فرا رسیدن عید قربان، ادامه داد: این روز موجب اتحاد بیش از پیش مسلمانان شده است، روز عید فطر و روز عید قربان مظهر عبودیت و اتحاد و تجمع مسلمانان جهان است.

آیت الله شبستری با اشاره به حمله آمریکا به سوریه به بهانه جنگ با داعش گفت: اقدامات و بمباران‌های آمریکا در حالی است که خود آنها این گروه تروریستی را به وجود آورده‌اند و دنیا اعتمادی به اتحاد غرب با آمریکا برای مقابله با داعش ندارد چرا که بنیان گذار و حامی این گروه تروریستی خود آنان می باشند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: آمریکا نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها و مراکز استراتژیکی سوریه را مورد هدف بمباران موشکی قرار داده و این در حالی است که در این مکان‌ها اثری از حضور داعشی‌ها نیست.

وی با اشاره به سخنان دبیر شورای امنیت ملی در سفر به سوریه افزود: ایران با تدابیر حکیمانه و کمک تسلیحاتی به ملت‌های مسلمان منطقه خصوصاً مقاومت اسلامی همه منطقه را از وجود و حضور این مستکبران و تروریست ها پاک خواهد کرد.

وی در رابطه با سخنان لغو و بیهوده نخست وزیر انگلستان در سازمان ملل اظهارکرد: همزمان با ملاقات رییس جمهور با نخست وزیر انگلیس عده‌ای در داخل ایران ذوق زده شده بودند که این ملاقات یخ‌های اختلاف چندین ساله بین ایران و انگلیس را آب خواهد کرد ولی این ملاقات این یخ‌ها را با سخنان پس از ملاقات نخست وزیر انگلیس در سازمان ملل منجمد تر کرد!

آیت الله شبستری افزود: دولت باید پاسخ دندان شکنی به اظهارات نخست وزیر انگلیس بدهد و کم ترین مجازات این دولت خبیث این است که ملت ایران اجازه گشوده شدن سفارت انگلیس در کشور را نمی دهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا