گوناگون

امام جمعه شیراز: موج اسلام‌خواهی در جهان با برخورد قهری متوقف نمی‌شود

امام جمعه شیراز با اشاره به صدور گذشتن بیش از یک‌هفته از صدور حکم ظالمانه اعدام برای شیخ‌النمر، این گونه حرکات قهری را عامل متوقف کننده موج ایجاد شده مردمی و حرکت اسلام‌خواهی جهان ندانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه نماز جمعه 2 آبان در شیراز گفت: بیش از یک هفته قبل دستگاه قضایی عربستان به جرم اعتراض به کشتار معترضین بحرین، حکم اعدام را برای یک روحانی برجسته عربستانی صادر کرد، همه علمای شیعه و اغلب علمای سنت این حکم را ظالمانه خوانده و محکوم و معرفی کردند، چه حکومت عربستان این اعتراض‌ها را بشنود یا نشنود، قبول کند یا نکند باید بداند و بفهمد که این گونه برخوردها در ایران بیش از 50 سال انجام شد و نتیجه نداد.

وی اضافه کرد: این برخوردها نمی تواند انقلاب را خفه کند، نمی‌تواند موج مردم و حرکت مردمی را خنثی نماید، چه بهتر به این که سر عقل بیایند و از تجارب دیگر کشورها استفاده کنند.

آیت‌الله ایمانی با تاکید براینکه مردم در مراکز استان‌های کشور باید انزجار عملی را نسبت به این اعمال نشان دهند، لزوم انعکاس این انزجار برای آگاهی افکار عمومی جهان را یادآور شد.

وی با اشاره به سفر آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی، مرجع عالیقدر تقلید شیعیان، در هفته گذشته به لارستان، گفت: هفته پیش‌رو فارس و شیراز میزبان آیت‌ الله‌ العظمی مکارم‌شیرازی خواهد بود و طبعاً با مسئولین، روحانیون و حوزه‌های علمیه دیدارهای لازم و ارتباط لازم برقرار خواهد شد.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به حکم جدید مقام معظم رهبری برای شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و معرفی اعضای جدید این شورا، تصریح کرد: این حکم از یک دقت، استحکام، اشراف و ژرف نگری خاصی همراه بود و باید به عنوان یک منشور فرهنگی مورد نظر و توجه همه فعالان فرهنگی جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: باید مواظب و هوشیار باشیم مسائل فرهنگی به شکل خزنده در جامعه ما رخنه می‌کند و چارچوب فکری ما را هدف قرار می‌دهد، عده‌ای برای حاکم سازی لیبرالیسم و تساهل و تسامح و فرهنگ غربی در جامعه در حال تلاش و فعالیت هستند.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به ایام پیش‌رو، خاطرنشان کرد: بقای مکتب اسلام و مکتب تشیع در پناه نام اباعبدالله الحسین(ع) و عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) بوده و هست، همه زندگی ما از امام حسین(ع) گرفته شده و هر چه داریم از محضر او داریم نه تنها ما بلکه همه انقلاب‌های آزادی بخش جهان از برکت انقلاب بزرگ حسین بن علی(ع) نشأت گرفته و به وجود آمده است. بنابراین عزاداری بر اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان شعائر الهی باید مورد نظر باشد و با توجه به این عزاداری را دنبال کنیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به پیش‌بینی میزبانی سومین حرم اهل بیت(ع) برای برگزاری همایش پیرغلامان امام حسین(ع) در سال آینده، لزوم برنامه‌ریزی دقیق از هم‌اکنون را یادآور شد و اضافه کرد: اول محرم آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است، امیدوارم شعار این هفته که تذکر لسانی، پیام مهربانی و نظارت همگانی‌ است مورد توجه قرار بدهیم و امر به معروف و نهی از منکر را با این دیدگاه در جامعه دنبال کنیم .

آیت‌الله ایمانی همچنین با بیان اینکه ششم محرم‌الحرام،‌ روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) نام‌گرفته است، به برگزاری مراسم در 30 کشور و 2 هزار و 500 نقطه ایران و 200 نقطه فارس اشاره و بر لزوم حضور گسترده مادران دارای طفل شیرخوار در این برنامه‌ها تاکید کرد.

امام جمعه شیراز همچنین رحلت مرحوم آیت‌الله العظمی مهدوی‌کنی را تسلیت گفت و در خصوص آن عالم ربانی گفت: این عالم بزرگوار از چهره‌های برتر روحانیت و حوزه‌های علمیه شیعه بود، از آغاز علم را با عمل و با اخلاق فرا گرفت، زندگی سیاسی اجتماعی خودش را با ارزش‌های دینی و با اخلاق اسلامی تلطیف کرد، چه زیبا رهبر معظم انقلاب او را معرفی کرد فرمود : او در همه جا و همه وقت در موضع یک عالم دینی، یک سیاستمدار صادق و یک انقلابی صریح ظاهر شد، بر روح مطهر و پاک او درود می فرستیم و تعالی درجات او را از خدای متعال خواستاریم.

آیت‌الله ایمانی همچنین با اشاره به قرار گرفتن در هفته سلامت روان و بهداشت روان، گفت: جامعه امروز ما به سلامت روان و روح و فکر و اندیشه فوق العاده نیازمند است، شرایط امروز زندگی، فشارها، گرفتاری‌ها، زندگی ماشینی و سختی‌های آن، این ضرورت را برای ما مشخص می‌کند که باید به سلامت روح و روانمان فکر کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا