گوناگون

امام جمعه کاشمر: دولت باید کمک کند تا زمینه خدمات رسانی بهتر قوه قضاییه در کشور فراهم شود

81217535 5789224

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت هفته قوه قضاییه افزود: قضاوت یکی از شغل های انبیای الهی نیز بوده و امروز نیز قضات باید راه خدا و انبیای الهی را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه دین اسلام دین صلح و سازش است، گفت: در راس قضاوت جهان هستی خالق یکتا قرار دارد به همین دلیل بحث قضاوت در بیت المال مسلمین بحث مهم و اساسی است.

وی اظهار کرد: تلاش مسوولان قضایی باید بر محور پیشگیری از هرگونه تخلف و جرم باشد تا زمینه تبعیت کامل از قوانین و مقررات توسط شهروندان فراهم گردد.

حجت الاسلام سیدقاسم یعقوبی گفت: مسوولان قضایی باید فرمایشات اخیر رهبر انقلاب را مد نظر قرار دهند، زیرا به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اولین و اساسی ترین وظیفه دستگاه قضایی برقراری قسط و عدل است.

امام جمعه کاشمر کمبود نیرو، تجهیزات و امکانات را مهم ترین مشکل و معضل در دستگاه قضایی عنوان کرد و افزود: در مجموعه قضایی شهرستان از 30 سال گذشته تعداد نیروها و امکانات و تجهیزات نه تنها افزایش نیافته بلکه با کاهش نیز روبه رو شده است.

وی همچنین با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوء قصد به رهبر فرزانه انقلاب، گفت : باید امروز به درگاه خداوند متعال که این گوهر گرانبها را در برابر توطئه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب برای ما حفظ کرده است، سجده شکر به جای آوریم.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با اشاره به توصیه آمریکایی ها به دولت عراق مبنی استفاده از گروهک تروریستی داعش در دولت جدید، این اقدام سیاستمداران آمریکایی را از روی نادانی دانست .

وی بیان کرد: خوشبختانه امروز گروهک تروریستی داعش در یک چالش سنگین قرار گرفته است که امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید عراق که با اکثریت آراء مردمی انتخاب شده است، شاهد از بین رفتن این گروهک باشیم.

7497/659

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا