گوناگون

امسال چهار هزار میلیارد ریال در فرودگاههای کشور سرمایه گذاری خواهد شد

81209270 5774694

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی ایلخانی، شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه عمرانی در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا افزود: دو هزار میلیارد ریال از این سرمایه گذاری توسط شرکت فرودگاههای کشور و دو هزار میلیارد ریال نیز توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تلاش می شود که این سرمایه گذاری در هر 54 فرودگاه موجود در کشور انجام شود و این در حالی است که اجرای برخی پروژه ها در برخی از فرودگاههای کشور توجیه اقتصادی ندارد اما به لحاظ الزام دولت باید این سرمایه گذاری انجام شود.

او اظهار کرد: شرکت فرودگاههای کشور به رغم ضرر و زیانی که همه ساله از محل اجرای برخی پروژه ها در بعضی از فرودگاهها متقبل می شود اما در عین حال اصل و سود سرمایه گذاری بخش خصوصی را تضمین خواهد کرد.

وی، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی نیز گفت: امسال شاهد یک رویداد خوب در کشور خواهیم بود و آن نیز امضای توافق نامه با چند کشور خارجی در زمینه ساخت و یا تجهیز و تکمیل دو یا سه فرودگاه در کشور است.

او اظهار کرد: ساخت فرودگاه جدید مشهد مقدس، ساخت فرودگاه جدید اهواز با توجه به به اینکه وزارت نفت خواستار فرودگاه فعلی این شهر است و همچنین اجرای برخی پروژه ها در فرودگاه امام (ره) از جمله سرمایه گذاری هایی است که امیدواریم بتوانیم با فاینانس خارجی به نتیجه برسانیم.

ایلخانی، شرایط برای خرید تجهیزات فرودگاهی از خارج کشور، از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مطلوب تر توصیف کرد و گفت: به جز در بحث نقل و انتقال پول که هنوز مشکلاتی وجود دارد، اما در بحث ارائه سفارشات و خرید تجهیزات شرایط بسیار بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، ضمن اشاره به امضای توافقنامه با یک شرکت چینی برای احداث فرودگاه جدید مشهد به صورت فاینانس افزود: علاوه بر این، یک شرکت فرانسوی نیز برای احداث این فرودگاه به روش BOT (سرمایه گذاری و بهره برداری) اعلام آمادگی کرده است.

عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 296 میلیارد ریال، امروز شنبه با حضور مدیرعامل فرودگاههای کشور و استاندار فارس در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز آغاز شد.ک/2

678/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا