گوناگون

انتقال بنکداران به محل جدید در کاهش ترافیک شهری موثر است

81188491 5738313

به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈروز سه شنبه در آیین کلنگ زنی مجتمع بنکداران مواد غذایی همدان افزود:محل انتخاب شده برای ساخت مجتمع بنکداران مواد غذایی یکی از بهترین اماکن پیش بینی شده برای این مجتمع است و انتخاب این الگو به عنوان اولین الگوی کشوری نیز از جمله کارهای با ارزش در این حوزه است.

وی ادامه داد:پنج هکتار از این زمین در اختیار بنکداران همدان به عنوان صنف پیشرو در این زمینه قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر نسبت به انتقال سایر اصناف به این محل سخت گیری نکنند بیان کرد:بنکداران و خواروبار فروشان زمان انتقال به این محل جدید باید محل قبلی فعالیت خود را به طور کامل تخلیه کنند زیرا با انجام دوباره کاری ها به جای کم شدن دغدغه ها امکان افزایش مشکل نیز وجود دارد.

وی گفت:صنوف مختلف تولیدی نیز در کنار صنوف توزیعی در این محل فعال خواهد شد که با حضور این دو خدمت در کنار یکدیگر می توان این محل را به مکانی برای پردازش صادرات تبدیل کرد.

نیکبخت افزود:وجود منطقه ویژه اقتصادی در استان فرصتی است که بتوان با استفاده ازقدرت آن در صادرات پیشرو شده و این محل را به بارانداز کالا در غرب کشور تبدیل کرد.

استاندار همدان تصریح کرد:استان همدان با 9 استان مجاور خود فاصله کمی دارد که این موقعیت خوب جغرافیایی می تواند برای همدان جایگاهی مانند تهران را نسبت به سایر استان ها رقم بزند.

وی ادامه داد:خدمات ارائه شده به صنف بنکداران مواد غذایی در مجتمع جدید باید به گونه ای باشد که سایر صنوف را نیز برای حضور در این محل تشویق کند.

وی افزود: باسرمایه گذاران باید به گونه ای رفتار کرد که سایر سرمایه گذاران ر ا نیز برای سرمایه گذاری به سمت استان جذب کرد زیرا آبادانی و رونق اقصادی در گرو سرمایه این افراد است.

وی با بیان اینکه دولتی ها توانایی و اجازه ورود در کارهای تولیدی را ندارند گفت:هر کار تولیدی در دولت که بدون پشتوانه بخش خصوصی انجام شود با شکست روبه رو می شود.

نیکبخت بیان کرد:مسوولان دولتی مدیران هزینه کردن هستند اما تولید زحمت زیادی می خواهد پس برای رونق اقتصادی باید سرمایه گذاران را درک کرده و فرصت سرمایه گذاری به آنها داده شود.

وی افزود:با همکاری شرکت شهرک های صنعتی تا پایان سالجاری زمین های موجود در این محل به صنوف مختلف واگذار شده و خدمات لازم نیز برای افزایش تمایل سایر صنوف در این مکان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به رفع مشکلات راه آهن استان در آینده نزدیک بیان کرد:علاوه بر ایستگاه راه آهن که فاصله زیادی با شهر همدان ندارد با فراهم کردن زمین مناسب وزارت راه و شهرسازی یک ایستگاه مسافری خاص مردم همدان نیز در این شهر ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:همدان شاهراه مواصلاتی شش استان کشور است که این موقعیت فرصت مناسبی برای انجام کارهای بزرگ در این استان است.

ˈابراهیم کارخانه ایˈافزود:همدان می تواند گلوگاه انتقال کالاهای مورد تقاضای استان های غربی کشور باشد.

وی ادامه داد:ایجاد یک آزمایشگاه کنترل کیفیت نیز در این محل در کنار افزایش استاندارد کالاها می تواند از ورود کالاهای بی کیفیت به شهر نیز جلوگیری کند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان نیز در این آیین گفت:ایجاد این مجتمع از سال 87 در استان مورد بررسی قرار گرفت و امروز نیز کلنگ ساخت این مجتمع زده شد.

ˈکیوان گردانˈافزود:این مکان شهرکی برای حمایت از صنوف مختلف است و می تواند با توجه به تعداد غرفه ها برای بیش از یک هزار نفر شغل ایجاد کند.

تصفیه خانه شرکت شهرک های صنعتی بوعلی شماره دو نیز همزمان با این طرح کلنگ زنی شد.

7530/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا