گوناگون

انقلاب اسلامی ایران برگرفته از انقلاب عاشورایی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد شمس‌الدین در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته بشرویه به فرارسیدن ماه محرم اشاره کرد و اظهارکرد: این ماه، ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است، افزود: سرزمین کربلا بهترین مکان بوده و حرمت و احترام آن بسیار بالا است.

حجت‌‌الاسلام شمس‌الدین ادامه داد: درس مقاومت و ایثارگری را باید از رشادت‌های امام حسين(ع) در سرزمین کربلا آموخت و آنچه امروز در انقلاب اسلامی ایران دیده می‌شود همه و همه  ثمره خون شهدا و قیام سیدالشهدا(ع) است.

وی گفت: همواره باید در مقابل ظلم و ستمکار ایستاد و نگذاشت تا دشمنان کوچک‌ترین خدشه‌ای به نظام و اسلام وارد کنند.

حجت‌‌الاسلام شمس‌الدین بیان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) نمونه کامل یک فرد باوقار، دلیر، دلاور و پاسدار واقعی اسلام بودند که همه ما باید زندگانی و راه و شیوه آن حضرت را سرلوحه خود قرار دهیم.

امام جمعه بشرویه در ادامه به جریان معاویه و قوم شام هم اشاره کرد و افزود: آنچه که امروزه و در قالب عمليات تروريستي ديده مي‌شود همه ناشي از ناداني و حمايت‌هاي دولت آمريكا و اسرائيل بوده و به سبب ترس دشمن از اتحاد، اسلام و يكدلي مردم است.

حجت‌‌الاسلام شمس‌الدین به رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی نیز اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بود که ثبات قلم و ایستادگی در دین و اعتدال را پیشه خود می‌دانست و برای این نظام قبل از پیروزی و بعد پیروزی فعالیت‌های بسیاری انجام دادند.

وی به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و گفت: فرارسیدن ماه محرم و سیاه‌پوشی هیئت‌ها در سطح شهر باید در شان يك شهرستان ولايي انجام شود.

حجت‌‌الاسلام شمس‌الدین تصریح کرد: خط فکری اسلام امریکایی‌ها را بسيار عصباني كرده و تنها امريكا بر آن است تا به ايران اسلامي ضربه بزند.

وی افزود: به برکت جمهوری اسلامی ايران دشمنان با هرگونه توطئه‌ای نتوانستند به ایران خدشه بزنند و سربازان گمنام امام زمان(عج) نگذاشته‌اند تا يكي دسيسه‌هاي شوم دشمن اجرايي شود.

وی در عرصه سیاست و امور اقتصادی کشور نیز بر بومی ‌شدن اقتصاد تاکید کرد و یادآور شد: صنایع داخلي باید  بیشتر رونق گیرد و ادارات نیز زمینه اشتغال و بستر كار را فراهم کنند تا كشور اسلامي ايران در تمامي زمينه‌ها مستقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا