گوناگون

انقلاب در سیاستگذاریها موجب استفاده بهینه از محیط زیست کشور می شود

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار، سه شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر آنچه می تواند نقش گسترده ای در حفاظت و استفاده بهینه از فضای زیست محیطی داشته باشد، انقلاب در رویکردها و سیاستگذاریهاست و در حقیقت این امر بسیاری از مشکلات در این حوزه را برطرف می سازد.

وی ادامه داد: امروز برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی در بخش های صنعتی و تولیدی نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی هستیم و نباید برای رسیدن به توسعه بیشتر سبب مشکلاتی برای فضای زیست محیطی شویم. 

رئیس‌‌ سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور دغدغه پرداختن به مقوله محیط زیست را دارند و این امر نشان می دهد که این بخش دارای اهمیت فراوانی در سایر حوزه هاست.

وی با تاکید بر انقلاب در حوزه محیط زیست، یادآور شد: امروزه به منظور استفاده بهینه از محیط زیست به انقلاب در رویکردها و سیاست ها نیازمند هستیم و نباید از این حوزه غفلت صورت گیرد.

ابتکار بیان کرد: تا کنون 3.5 برابر از توان و ظرفیت زیستی محیط زیست کشور بهره برداری صورت گرفته و باید در نظر داشت که بروز حوادث طبیعی ناشی از همان بی توجهی ها به قوانین طبیعت است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای بهره گیری از ظرفیت های اقتصادی در بخش های صنعتی و تولیدی نیازمند در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی هستیم، اظهار کرد: بدون تردید در بهره برداری از ظرفیت های توسعه و رشد اقتصادی، در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی نیز اصلی اساسی و ضروری است.

ابتکار تصریح کرد: هیچ قدرت و دانش و فناوری بشری نمی تواند با آب، خاک، منابع طبیعی و هوا مقابله کند و همگان باید با هریک از این عوامل کنار بیایند.

وی با اشاره به اینکه در نظر گرفتن ملاحظات زیست محیطی ضروری است، افزود: در حال حاضر امکان و فرصت اشتباه در حوزه محیط زیست را نداریم و باید به حفاظت و مراقبت جدی از این بخش پرداخت.

رئیس‌‌ سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مسئولان شورای برنامه ریزی در استان ها باید ملاحظات زیست محیطی را جدی بگیرند و به این مقوله بیش از بیش توجه کنند.

به گفته وی ما به توسعه پایدار نیازمندیم و در این راستا باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها در حوزه صنعتی و تولیدی تمام توان خود را به کار بگیریم اما باید در نظر داشت که ظرفیت‌های زیستی را نباید نادیده گرفت.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: کشور ایران در دل بحران قرار دارد و کارشناسان عبارت سقوط آزاد را در این رابطه مطرح می‌کنند بنابراین جهت‌گیری‌های کلان استان باید با در نظر گرفتن ظرفیت زیستی و داشته هایمان به صورت واقع‌بینانه ارزیابی شود.

گفتنی است در پایان جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استانداری خراسان رضوی، با پیشنهاد رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی به عنوان همیار محیط زیست و محیط بان افتخاری انتخاب شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا