گوناگون

انياما: نيجريه از هيچ تيمي نمي‌ترسد

تيم ملي فوتبال نيجريه که با وجود شکست 3 بر 2 مقابل آرژانتين در آخرين بازي‌اش از مرحله گروهي با چهار امتياز به عنوان تيم دوم گروه F به مرحله يک‌هشتم نهايي جام جهاني 2014 صعود کرد، فردا (دوشنبه) در ورزشگاه ناسيونال برازيليا به ديدار فرانسه مي‌رود تا شايد براي نخستين بار در تاريخ فوتبال اين کشور به جمع هشت تيم برتر جام جهاني برسد.

وينسنت انياما، دروازه‌بان نيجريه در گفت‌و‌گو با روزنامه فرانسوي «اِکيپ» گفت: نيجريه از هيچ تيمي نمي‌ترسد. ما فرهنگ فوتبالي داريم و اين راه زندگي‌مان است. روي اين فرهنگ‌مان هم کار مي‌کنيم و بايد به دنيا نشان دهيم که قادر به موفقيت در آن هستيم.

وي افزود: فرانسه يکي از مدعيان اصلي قهرماني در اين تورنمنت است ولي در فوتبال هر چيزي ممکن است، رخ دهد. پيش از شروع جام جهاني هم گفته بودم که بازي مقابل فرانسه رؤياي من است. صادقانه بگويم که اعتمادبه‌نفس بالايي براي انجام اين بازي داريم.

سنگربان 31 ساله نيجريه که با 93 بازي ملي کاپيتان عقاب‌ها هم است، تصريح کرد: کاپيتاني يکي از مهمترين کارهاي دنياست. نمي‌دانم کاپيتاني در تيم فرانسه چه معنايي دارد ولي در نيجريه به اين معناست که مسئوليت تيم روي شانه‌هاي اوست. اگر همه چيز به خوبي پيش برود مورد تمجيد قرار مي‌گيري در غير اين صورت سرزنشت مي‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا