گوناگون

اولین جشنواره ملی حلقه‌های علمی 18 و 19 مرداد در کشور برگزار می‌شود

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج اساتید؛ سهراب صلاحی با اعلام این خبر افزود: جشنواره کشوری حلقه‌های علمی بسیج اساتید با هدف شناسایی و معرفی اساتید برتر حلقه‌های علمی سازمان در سطح کشور و ارائه دستاوردهای این حوزه به صورت نمایشگاهی توسط معاونت پژوهش و حلقه‌های علمی سازمان طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: “خلاقیت در برقراری ارتباط و تعامل آموزشی و پژوهشی با اعضاء در راستای دانشجوپروری”، “تولیدات آموزشی و پژوهشی از قبیل کتاب و مقاله” و “ارتباط با صنعت و رفع نیازهای جامعه “عمده ترین محورهای این رویداد علمی است.

به گفته وی این جشنواره در گروه های پنج گانه علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، هنر و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می گردد.

رئیس سازمان بسیج اساتید خاطرنشان ساخت: در مجموع 15 حلقه علمی در سه محور و 5 گروه اعلام شده در اولین جشنواره حلقه های علمی انتخاب خواهند شد. همچنین، مسئولین حلقه های علمی برتر برای حضور در همایش سراسری سالانه بسیج اساتید در مشهد انتخاب نهایی می شوند.

وی با بیان اینکه حلقه های علمی فرصتي مناسب مناسب برايکادرسازی و تامین نیروی انسانی متخصص در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی وصنعتی کشور است معتقد است نظام اسلامی پس از تثبیت مقتدرانه، اکنون در مرحله تشکیل الگوی اسلامی –ایرانی پیشرفت قرار گرفته است و  شرط تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین المللی، حصول مرکزیت علمی جهانی است که این مهم بدون تحقق دانشگاه اسلامی امکان پذیر نخواهد بود.

وي به تشريح اهميت و ضرورت هاي تشكيل حلقه هاي علمي از سوي سازمان بسيج اساتيد پرداخت و خاطر نشان ساخت: از جمله برنامه های راهبردی سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي و پژوهشي كشور برای دست یابی به دانشگاه اسلامی، تشکیل حلقه های علمی استاد محور، مرکب از یک استاد فرهیخته متعهدوتعدادی از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی بویژه،تحصیلات تکمیلی می باشد.

به گفته وي، حلقههاي علمي فرصتي است مناسب براي”مجالست وگفتگو با بزرگان علم و معرفت و كسب دانش معنوي و رفع ابهامات عقيدتي”، “يادگيري تكميلي مباحث تخصصي و دريافت پاسخ سوالات علمي، عقيدتي، فرهنگي و …”، “تسریع در وقوع جنبش نرم افزاری و تحول علمی”، “كسب تجربه متخصصان و صاحبنظران علم و صنعت، ایجاد ارتباط مستمر با صنعت و مهيا شدن براي خدمت به جامعه”و”کادر سازی و تامین نیروی انسانی متخصص برای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی وصنعتی کشور”است.

به گفته وي گروه هاي هدف در تشكيل حلقه هاي علمي” عموم دانشجويان، به ويژه دانشجويان بسيجي، دانشجويان نخبه، دانشجويان تحصيلات تکميلي بالاخص  در مقطع دکتري”علاقمند به زمینه تخصصی حلقه هستند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا