گوناگون

ایجاد 12 هزار فرصت شغلی در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، مقیمی افزود : بیشتراین اشتغالزایی با گسترش زیرساخنهای حوزه صنعت و تولید میسر می شود.

وی گفت : هم اکنون 47 هزار نفر از جوانان استان مرکزی بیکار هستند که 25 هزار نفر از این تعداد دارای مدارک لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند و بقیه نیز دارای مدارک زیر لیسانس هستند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی افزود : سالانه تنها پنج تا 10 درصد از جوانان فرصت اشتغال در بدنه دولت را دارند، بنابراین باید با گسترش صنعت و ایجاد کارگاه های تولیدی در راستای ایجاد اشتغال گام برداشت.

وی گفت : استان مرکزی به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و امکان دسترسی به تمام نقاط میهن اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران خارج از استان است، بنابراین اقشار مختلف مردم باید از ورود سرمایه گذاران به این استان استقبال کرده و با آنان همکاری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار استان مرکزی گفت: سال های گذشته به دلیل کمبود انرژی به خصوص کمبود آب، امکان سرمایه گذاری در استان مرکزی وجود نداشت اما در سال جاری با تدبیری که در بخش مدیریت پساب فاضلاب صورت گرفته، زمینه همکاری با سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی افزود : مشکل اصلی استان مرکزی غیر بومی بودن مدیران صنایع است که اقشار مختلف مردم به خصوص فعالان عرصه صنعت باید دست در دست یکدیگر بدهند و با پشتیبانی از افراد تحصیلکرده و کارآزموده زمینه روی کارآمدن مدیران بومی در این بخش را نیز فراهم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا