گوناگون

ایران در اثبات حقانیت خود جدی است

 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری پیروان ادیان مختلف را یک اصل قرآنی خواند و گفت: ویژگی‌های انسانی و اخلاق باید سرلوحه رفتار و گفتار باشد که اوضاع سنگاپور از این لحاظ یک نمونه خوب در جهان است.
 
وی با اشاره به تخاصمات مذهبی در بعضی از کشورهای جنوب شرقی آسیا، گفت: بسیاری از امکانات آن کشورها صرف نزاع‌های مذهبی می‌شود که جایگاهی در عقل و منطق ندارد.
 
هاشمی‌رفسنجانی گسترش روابط و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای توسعه همکاری‌ها را ضروری دانست و گفت: دو کشور ایران و سنگاپور مشترکات فراوانی در اقتصاد و فرهنگ دارند و مسئولان باید برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کنند.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص دورنمای مذاکرات ژنو، گفت: ایران در اثبات حقانیت خود و جلب اعتماد جهانیان جدّی است تا همگان بدانند آنچه تا به حال درباره پرونده هسته‌ای ایران گفته شد، سیاسی است.
 
وی با ابراز رضایت از پیشرفت مذاکرات، گفت: به مراحل حساس رسیده‌ایم و طرف‌های مذاکره باید اراده‌ای برای حل موضوعات داشته باشند.
 
هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به دعوت رئیس مجلس برای سفر به سنگاپور، گفت: اگر فرصتی باشد حتماً برای دیدن موفقیت‌های سنگاپور می‌آیم.
 
خانم حلیمه یعقوب نیز با اشاره به سفرهای گذشته خود به ایران، گفت: روابط دو کشور پیشینه‌ای 40 ساله دارد و رفت وآمدهای مسؤولین دو کشور مرتب برقرار بود.
 
رئیس مجلس سنگاپور روابط و رفت و آمدها در سطح مسئولان را کافی ندانست و گفت: معتقدیم مردم دو کشور باید با هم رفت و آمد و دادوستد داشته باشند.
 
وی با اشاره به تاریخ و تمدن سرزمین ایران، گفت: بسیار مشتاق گسترش روابط در سطح پارلمان هستیم و می‌خواهیم رفت‌وآمدهای گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور را گسترش دهیم.
 
حلیمه یعقوب با اشاره به جایگاه مسلمانان و زنان در مجلس سنگاپور، گفت: 25 درصد نمایندگان را زنان تشکیل می‌دهند و 13 نماینده مسلمان در مجلس داریم که 4 نفر آنها از زنان مسلمان هستند.
 
رئیس مجلس سنگاپور با دعوت از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای سفر به سنگاپور، گفت: اگر تشریف بیاورید بیشتر با اوضاع اقتصادی، ترکیب جمعیتی و چگونگی زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف آشنا می‌شوید.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا