گوناگون

بالغ بر 44 هزار مجرم غیرعمد از زندان آزاد شدند

81231925 5813728

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سیداسدالله جولایی روز چهارشنبه در شورای اداری استان اردبیل افزود: مبلغ بدهکاری این تعداد محکوم 24 میلیارد و 250 میلیارد ریال بود که با همکاری ستاد دیه حدود 50 درصد آن را شاکیان گذشته کرده اند.

وی گفت: در این مدت همچنین بیش از یک هزار مورد جشن گلریزان در سراسر ایران برگزار شده و دراین جشن ها

مردم نیکوکار بیش از هفت هزار و 460 میلیارد ریال کمک کرده اند و ده ها هزار نفر از زندان آزاد شده اند.

وی با اشاره به این که ستاد دیه کشور از سال 1369 تشکیل شده مجموع زندانیان آزاد شده با کمک این ستاد در این مدت را 80 هزار نفر ذکر کرد.

وی افزود : ستاد دیه کشور در سال های ابتدایی تشکیل خود به این نتیجه رسید که جرایم مربوط به تخلف ها و حوادث رانندگی بیش از 50 درصد از جرایم محکومان مالی را تشکیل می دهند و از مجموع این تعداد محکوم نیز 84 درصد فاقد بیمه نامه معتبر و رسمی شخص ثالت هستند.

وی اظهار کرد: تا قبل از شهریور سال 1387 روزانه 50 تا 60 نفر از مرتکبان جرایم رانندگی غیرعمد روانه زندان می شدند اما با اقدام های مختلف از جمله تشکیل نشست ها و فرهنگ سازی این میزان به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی موضوع مربوط به مهریه و باورهای نادرست والدین و خانواده های ایرانی در این زمینه را عامل دیگری دانست که سبب ورود سالانه چند هزار نفر به زندان به دلیل به اجرا گذاشتن مهریه ها می شود که مردان به علت سنگین بودن رقم قادر به پرداختن آنها نیستند.

وی گفت: با تاسف جمله نادرست و باور غلط ˈکی مهریه را داده و کی گرفتهˈ بر سر زبان ها افتاده که خانواده ها بدون توجه به توان مالی خود زیربار مهریه های سنگین می روند و بعدها به علت ناتوانی در پرداخت آن مجبور به تحمل زندان می شوند.

وی بیان کرد: اعداد و رقم های سنگینی مانند 314 ، 350 و نظایر آن در شمارش تعداد سکه های مربوط به مهریه در جامعه رواج یافته که مشخص نیست منشاء و وجه تسمیه آنها چه چیزی است.

وی افزود: گاهی برخی ها سال تولد را ملاک تعیین مهریه قرار می دهند که مشخص است بیش از یک هزار و 300 خواهد بود.

وی از مسوولان اداره ها و ارگان های فرهنگی و اجتماعی و رسانه های گروهی خواست در زمینه موضوع بسیار مهم مهریه فرهنگ سازی کنند تا این چنین شاهد زندانی شدن افراد بیگناهی که قربانی تفکرهای نادرست جامعه

شده اند نباشیم.

592/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا